Gordel (rechts achterin) zit muurvast in het slot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Skoda Octavia III Combi FL 2017: de kleine man gebruikt de zitplaats rechtsachter in. Daarstraks kwam de gordel niet meer uit het slotje - de spanner werkt prima, dus hij heeft zich er wel uit kunnen wurmen, maar nu zit de gordel dus permanent vast. Beetje duwen, trekken, voorzichtig wrikken en WD40 baten niet.

Iemand ervaringen of ideeën hoe dit op te lossen, bij voorkeur zonder 'n complete nieuw gordelsysteem te moeten installeren? Alvast bedankt.

22-09-03 19-45-16 0565.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of je bij de bout van de bevestiging van de gordelvanger kunt komen, dan kun je de gordelvanger losmaken van de bodem, en kijken of je de gordelvanger open kunt krijgen. Desnoods dan de kunststof kappen kraken om zo de gordelvanger van de gordel af te slopen, en voor wat euro's kun je wel een gordelvanger op een sloperij scoren.
 
Hmm, ik had gehoopt om met 'n non-destructieve oplossing weg te komen, maar ik denk dat het wel hierop zal uitdraaien. De voorkant van de zitten klikt eenvoudig los, dus met wat dus en trek werk hoop ik er bij te kunnen als al het andere faalt.
 

Cordoba

Forumguru
Je hebt in elk geval een grote sleutelmaat nodig voor die bout, ik dacht 19 maar weet het niet zeker. (Is dus een hex bout)

Als je de gordelvanger met het stuk kabel los hebt, heb je wat meer speelruimte, dus misschien dat je dan iets kunt loswrikken. Ik sluit niet uit dat er bijvoorbeeld iets van een stuk plastic, papier of iets dergelijks tussen de sluiting zit, waardoor ie niet loskomt. Als je de kunststof kap eraf kunt krijgen, krijg je 'm misschien los.
 
Dank allemaal! Net even de achterbank losgemaakt, en met 'n 17 het slot even los gemaakt. Zwarte behuizinig eraf gewipt en er bleek een of ander plastic balletje onder de rode knop te ziten. Toen die er uit was, was het opgelost. @Cordoba had het bij het rechte eind! Bedankt!

22-09-04 11-21-14 0570.jpg
22-09-04 11-06-30 0567.jpg
(Foto is was onhandig, want het slot (met midden gordel) hangen door het raam links naar buiten...
 

EdK

Forumguru
beter dat balletje in de gordel dan in een mond, neus of oren van de kids...... :pieker:
 

EdK

Forumguru
Lekker veilige knuffels
Dacht dat die altijd gevuld waren met hamburgers ? :koffie:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan