Google assistant volume

iemand enig idee hoe het Google Assistant volume aan te passen (Android Auto)? Ik heb deze vraag ook al eens in mijn eigen topic gesteld, maar kom er nog steeds niet uit.

Ik ben wel iets verder. Het is namelijk zo:

Ik luister muziek via Android Auto/Spotify, wanneer ik de Google Assistant een opdracht wil geven tot lezen van berichten bijvoorbeeld, is dit volume ontzettend zacht. Wanneer ik tijdens het spreken van de Assistant het volume aanpas, zie ik dat het volume gebruikt word van het muziekspoor (ik neem aan algemeen volume Android Auto of zelfs algemeen volume infotainment systeem). Hierdoor is dus tijdelijk de volume van de Assistant harder, maar nadat de Assistant uitgesproken is, schrik ik mij dood door het volume van Spotify. Het lijkt er dus op dat de volume van de Assistant niet op het 'spraak volume' zit.

Het volgende heb ik geprobeerd. Via Google Maps een routebegeleiding gestart. Wanneer de (audio)begeleiding start, volume aanpassen en nu zie ik wel het 'spraak volume' tekentje en kan dus het volume aanpassen van de spraakbegeleiding. Nu is ook mijn Google Assistant van goed hoorbaar volume. Het lijkt er dus op dat tijdens het gebruik van Google Maps i.c.m. Google Assistant, de Assistant wel op het kanaal 'spraak volume' zit. Helaas nadat ik de Google Maps heb afgesloten, zit de Assistant niet meer op dit kanaal, en staat die weer ontzettend zacht.

Sorry voor de hele lap tekst en wellicht warrig verhaal. Het irriteert mij enorm, aangezien ik de functie van de Assistant nu niet kan gebruiken.

Ik kom er nog steeds niet uit, vandaag dat ik een oude vraag citeer.
Deze video die ik maakte geeft het probleem weer:
.
 

Berghuis

Donateur
Ik heb zelf geen Android toestel, maar weet van mijn vader dat hij het volume van de Google Assistent op het toestel aangepast dient te worden. Hoe precies geen idee.
Tip van hem was om het via een app instellen genaamd "App Volume Control". Hopelijk heb je daar iets aan.
 
Ik heb zelf geen Android toestel, maar weet van mijn vader dat hij het volume van de Google Assistent op het toestel aangepast dient te worden. Hoe precies geen idee.
Tip van hem was om het via een app instellen genaamd "App Volume Control". Hopelijk heb je daar iets aan.

Top, ik ga dit proberen.
Iemand enig idee waarom mijn reactie is verwijderd? (boven de tip van Berghuis)
Mod:"niet verwijderd, verplaatst hierheen."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, goed bezig moderator.

Met de app is het helaas niet gelukt @Berghuis. Hier kon ik bepaalde regels mee aan en uit zetten m.b.t. volume van de apps. Dit werkte helaas niet als oplossing.

Ik heb wel een andere app gevonden die het enigszins heeft opgelost: "Sound Assistant". Dit is trouwens een Samsung Galaxy app die alleen verkrijgbaar is in de Galaxy store. Hiermee kun je geavanceerdere instellingen op het gebied van volume regeling bewerkstellen. Wat ik gedaan heb, is het volume van Spotify dusdanig omlaag gebracht, dat het bijna gelijk is aan de Assistant volume. Het werkt nu dus enigszins.

Het nadeel hiervan is dat ik mij de pleuris schrik wanneer ik (om welke reden dan ook) besluit om van Android auto af te stappen en naar de DAB radio luister van de Skoda zelf. Het volume staat dan namelijk relatief hard.
 

Rallye

Forumguru
Is het niet net als bij de navigatiestem? Volume aanpassen op het moment dat de stem klinkt?
 
Ook ik heb er wel last van. De Spotify via bluetooth op de gewone media manier zegmaar afspelen daar is het geluid stukken harder dan wanneer ik Spotify open via Android Auto. Wellicht kun je eens kijken op je (ik ga er dan vanuit dat je een android telefoon hebt) telefoon onder Instellingen -> Geluiden en Trillen -> Afzonderlijke app-geluid. Misschien kun je daar spotify standaard zachter zetten in jouw situatie.
 

Rallye

Forumguru
Heb je last van de GA stem (en werkt de hierboven gegeven oplossing niet?) of gaat het om de luidere weergave van Spotify via Android Auto (wat een ander punt is)?
 
Bovenaan Onderaan