Golf IV veren op Octavia I

Antera

Donateur
Stabi moet los gemaakt worden van de veerpoot kan ook een lastige worden. En zoals VWim het zegt zei ik het laatste keer ook. de veerspanners maximaal indraaien om meer vrijheid te krijgen om hem eruit te halen.

Wens je alsnog veel succes :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: VWim

VWim

Forumguru
Stabi moet los gemaakt worden van de veerpoot kan ook een lastige worden. En zoals VWim het zegt zei ik het laatste keer ook. de veerspanners maximaal indraaien om meer vrijheid te krijgen om hem eruit te halen.

Wens je alsnog veel succes sterkte:-)

:sterretjes:

Inderdaad, Antera was me voor :thumbsup:
 

ventovice

Senior Member
ja-ja, ik heb het uiteindelijk gedaan... (alleen rechtsvoor...)

Het is idd een lastige klus, zal ik maar zeggen...

Omdat de veer dus gebroken was en deze dus al niet meer tegen de bovenste schotel zat, was de demontage nog wel vrij makkelijk te doen. (geen veerspanning, veerpoot vanaf onderen eruit getikt)
Vervolgens 'ff' de 'nieuwe' veer erop gezet; met behulp van veerspanners... en daarna weer snel terug plaatsen. NOT!
Er is idd te weinig ruimte... ik kreeg wel wat meer ruimte door eerst de fuseekogel los te halen; nèt genoeg om de veerpoot weer in het fusee te krijgen! ...maar toen kreeg ik vervolgens die fuseekogel niet meer op z'n plek terug...

Spoorstang dan maar loshalen? De moer van de stuurkogel kwam wel ca. 1 cm los, maar wilde niet verder... en daarna ook niet meer terug door het tè roestige schroefdraad... K*T!

Een 'geluk' bij een ongeluk: ik had inmiddels al speling op de stuurkogel gevoeld, dus die moest toch vervangen worden, dussss: 'gewoon' de flex d'r op en bij de plaatselijke automaterialenboer meteen maar een nieuwe stuurkogel gehaald à € 27,75.
Met de stuurkogel eraf, kreeg ik de fuseekogel wel weer op z'n plek terug en was alles weer zoals het hoorde; joepie!

Ik heb gereden en heb het idee dat links en rechts wel min of meer hetzelfde reageert.

Da's maar goed ook, want deze kant duurde totaal al ca. 4 uurtjes en aan de andere kant schijnt er door een dikkere aandrijfas nòg minder ruimte te zijn om de veerpoot te (de)monteren.... mag ik (voorlopig) ff bedanken?!

Ik vind het wel goed zo! [...en ik ben toch een beetje trots, dat ik het alsnog zelf gedaan heb...]
 

VWim

Forumguru
Met al het gerommel is het wel raadzaam om de auto even te laten uitlijnen.

Als ik je verhaal zo lees ben je behoorlijk aan het tobben geweest, meer dan strikt noodzakelijk. Maar goed, het resultaat telt, het zit er onder!
 

Antera

Donateur
Hoop dta de kleurcodes gelijk zijn op de veren anders zijn ze beduidend anders. Maar netjes hoor dat het gelukt is. Is idd geen makkelijke opgaaf.
 

Bakkertje

Forumguru
Mooi te horen dat het gelukt is! Het geeft toch altijd een voldaan gevoel als je na wat tegenslagen het uiteindelijk toch voor elkaar hebt :dankje:
 
Bovenaan Onderaan