Golf GTI Mk8 vs Ford Focus ST vs Skoda Octavia vRS

Rosinfield

† In Memoriam
Duidelijk verhaal; als ik het geld had, ging ik voor die paar duizend eurootjes meer wel voor de clubsport. +55 pk, grotere turbo, intercooler, betere remmen en onderstel. Als de beurs nog ruimer is de R uiteraard vanwege 4x4
 

TB404

Actief lid
Dragrace is leuk, maar bochten is interessanter.
Zelf het meeste fan van de Focus ST van deze 3. (en ik geef toe, voor mijn huidige Skoda had ik een Focus, wat echt leuker rijdt.)
 

marwin

Forumguru
Nou ben totaal niet merk gebonden, heb zo beetje elke continent gereden, mijn voorkeur zou gewoon naar de mooiste auto gaan. En dat vind ik nu echt wel Skoda.

Golf = saai
Focus = sjonny
Octavia = sjiek, tikkeltje sportief en uitgesproken lijnen spel. (zou zelf voor de station gaan dat wel).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Echt mooi vind ik ze alle drie niet. Voor mij is het uiterlijk van dit soort auto's ook van ondergeschikt belang en tellen eigenlijk alleen de rij-eigenschappen, zit er een automaat in en is zij ook als dagelijks A-B vehikel geschikt.
 

TB404

Actief lid
Ik ook niet !!??
Want we rijden allemaal een Skoda omdat hij juist goedkoop en dus betaalbaar is hierdoor...
Dus toch een verkeerde aanname van je vermoed ik....

Nee dat is niet voor allemaal de reden om eerlijk te zijn :) Dus we kunnen als we zo doorgaan, kunnen we beginnen met kwartetten in de categorie Verkeerde Aannames ;)

Ik rijd een superb omdat het een mooie auto is met ongeevenaarde ruimte in het D-segment. Er waren tal van andere opties op de jonge occassion markt met dezelfde features en dezelfde prijs. (bijv een 508 SW)

Van de 3 autos vind ik de Skoda aan de achterkant het mooist, al houd ik wel van het "echte hatchback" design ipv een sedan. De koplampen van de Skoda vind ik echter niet helemaal passen met de looks aan de achterkant. Bijna een beetje mismatch wat mij betreft. Dat vind ik bij de combi niet zo.

Mijn persoonlijke wissel van Focus naar Superb was dat ik nu koos voor rijdluxe, comfort en stilte en het leuke directe rijden en wegligging van de Focus heb opgegeven. Verschuiving van prio. :)
 

hemi24

Forumguru
Ik verwacht op dit forum ook wel dat er een hoger dan gemiddelde voorkeur is voor de Skoda ;) Geen idee waarom ik dat gevoel heb.

Heb tweeëneenhalf jaar moeten afzien in een Ford; gelukkig had ‘ie toen 160k achter de kiezen en was ik ervan verlost. Eenmalige dwaling van mijn kant!

Op klaverbladen was ‘ie top, op het rechte stuk een flop...
 

Bakkertje

Forumguru
Voor mij ook de vRS, simpelweg vanwege het totaalplaatje, ruimte, opties en prestaties.

Ook ik heb een jaartje een uitstap gemaakt naar een Focus, een heuse 1.6 tdci met jawel 90 slapende ponnies.
Wat een drama motor was dat zeg, totaal geen koppel onderin, niemand thuis als je uit een bocht kwam. Maar ja puur omwille van budget gekozen, verder waardeloze stoelen (ghia uitvoering) maar wel een fijne wegligging inderdaad.
 

Rallye

Forumguru
Die Focus is wel een stuk aantrekkelijker geworden sinds ze eindelijk de zitpositie voor elkaar hebben - die was al jaren veel te hoog. Vreemd dat ze hier een automaat getest hebben, trouwens, als die zo duidelijk het sportieve uit de auto haalt. De Skoda vind ik inderdaad het mooist, de Golf ziet er wel erg kaal uit. Lelijke velgen ook......


P.S. wat een eikel is die presentator, zeg.
 

sitechris

Donateur
Ik zou denk ik ook voor de Focus gaan als ik de verhalen mag geloven die ik lees. Meeste spektakel. Golf en Octavia natuurlijk wel hele goede allrounders. Jammer dat de Octi RS in NL niet geleverd wordt.
 
Bovenaan Onderaan