Goedendag!

eljee

Lid
Hallo Skoda-rijders/-liefhebbers,

Afgelopen tijd ben ik op zoek naar mijn eerste auto. Ik woon in een druk stukje van 010 en heb daarbij behoefte aan een makkelijk parkeerbare auto, die niet te duur is, maar wel ruimte heeft. Tijdens de zoektocht kwam steeds Skoda Fabia terug als een goede occassion uit de bus. Ik ben daarop mijn zoektocht naar Skoda Fabia's gestart.
Morgen (zaterdag) ga ik op pad om een aantal occassions te bekijken, waaronder deze. Daarom zat ik eens wat rond te zoeken naar 'known issues'. Zodoende kwam ik uit op dit forum!
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar een Skoda, dus het leek me leuk om onderdeel te zijn van dit forum.

Ik woon dus in Rotterdam, ben programmeur van beroep.

Tot zover alvast bedankt voor alle kennis op dit forum! Dat gaat vast helpen bij het kijk-/koopproces. Ik hoop ook ooit nuttige bijdrages te geven.
 

Hakar

Donateur
Welkom.
Je hebt in ieder geval een mooie binnenkomer neergezet.

De Fabia was voor ons ook een keuze die aan de criteria ruim en niet de duur voldeed.
Wij zijn er eentje tegengekomen en er voor gegaan.
Tot nu toe geen moment spijt van gehad.
 

eljee

Lid
Iedereen bedankt voor het verwelkomende gebaar! Dat ben ik nog niet vaak tegengekomen op fora. Erg leuk!


Om nog even voort te borduren op de topic start (of zou dat eigenlijk in een apart draadje kunnen?), ik heb gisteren een Fabia uit 2005 met sportstoelen proefgereden. Ik heb nog nooit op zulke lekkere stoelen gezeten!

In de ochtend ben ik bij een Fabia Combi uit 2005 geweest, iets meer dan 200.000 op de teller. Het is een 1.4 16V Elegance. Het voelde een beetje afgetrapt, het interieur was een beetje mweh door gebruikssporen. Een vriend die mee was gegaan (overigens geen Skoda kenner) voor de motorische/technische staat was tevreden over de motor. Remschijven waren wel krom, maar dat kon de verkoper nog wel laten fixen.