Goedenavond! De eerste Skoda is een feit..

Dag allen,

Mijn naam is Ben, ben 30 jaar, kom uit Alkmaar en zoals de titel aangeeft is onze eerste Skoda een feit :bloos:

Waarom nu pas zult u denken!? Tja, goede vraag! In de lease rijd ik inmiddels mijn tweede Alfa Romeo Giulia en we zochten privé een gezinsauto met ruimte voor 4. De kids zijn 0 en 2 jaar oud en met de hoeveelheid spullen die wij meenemen krabt de logistiek verantwoordelijke van Circus Renz zich nog achter de oren… Ruimte is dus een pré en de VW Fox (privé) evenals de Giulia schoten/schieten hierin tekort.

Nou goed; onze nieuwe family car een Skoda Kodiaq geworden welke wij binnen het huishouden reeds omgetoverd tot Skodiaq :thumbsup:

Het is een ‘Style’ uit 2017 met de acceptabele km stand van +/- 80.000.
Qua opties een mooie volle auto in de kleur zwart metallic. De 1.4 met 125pk is geen strepentrekker maar als ik hard wil gaan kan dat met de Alfa of m’n motor met 165pk, het is tenslotte de gezinsauto :D

Voordat ik lease mocht rijden heb ik zelf tal van auto’s gehad (met name VAG) welke ik hier en daar ook subtiel aangepast heb. Denk aan: verlagen, velgen, audio, motorische tuning en interieur swaps.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, ook de Skodiaq leent zich hier goed voor dus de volgende zaken staan op de planning en/of zijn reeds ingepland:
  • Full detailing + glascoating
  • Chrome delete
  • Ramen tinten zowel voor als achter
  • Zwarte remklauwen
  • 30/35mm verlaging
  • 21” breedset: 9J x 21 met 255/35 voor en 10,5J x 21 met 285/35 achter
  • Misschien toch chippen :deuk:
Tot slot even een foto van hoe de Skodiaq er nu bij staat. Na verloop van tijd zal ik elders op het forum een topic maken voor eventueel geïnteresseerden.

kV4zLLgV


Nog een fijne avond gewenst en tot snel,

Ben
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Ben. De 1.4 125 PK zou ik sowieso chippen. Minimaal 175 kan er uit dat blokje. En nog wel een beetje meer ook. Veel plezier alvast!
 
Welkom Ben. De 1.4 125 PK zou ik sowieso chippen. Minimaal 175 kan er uit dat blokje. En nog wel een beetje meer ook. Veel plezier alvast!

Bedankt!
Ach, De Skodiaq is wat ik al zei geen strepen trekker en heb daarvoor een motor met 165pk en/of een Alfa Romeo Giulia met 310pk

De Skodiaq zal puur optisch op smaak gemaakt worden. Inmiddels e.e.a. al kunnen doen. Velgen zijn onderweg en de verlaging moet ik nog een afspraak voor inplannen. De rest al af kunnen vinken in de laatste weken :D:D
 
Inmiddels enige tijd verder en wat zaken kunnen afvinken zoals hierboven benoemd.

Velgen was nog even een langdradig verhaal maar ze zijn er nu dus eindelijk onder…

- chrome delete
- window tint 30% voor en 70% achter
- full detailing, glascoating
- 21” -> 8,5J rondom met 255 banden
 
Bovenaan Onderaan