Goed poetsbedrijf gezocht in de regio Nijmegen

Bakkertje

Forumguru
Ik zoek dus een bedrijf waar ik mijn nieuwe aanwinst eens goed kan laten poetsen.
Er zitten 2 bal-vegen op die (zoals ik het bekijk) weg te polijsten zouden moeten zijn.

Maar nu zoek ik dus een bedrijf in de regio Nijmegen die jullie aan kunnen bevelen.
Waar moet ik op letten als ik op zoek ga naar een goed bedrijf?

Qua kosten houd ik rekening met een 150 euro voor de buitenkant, is dat reëel?

De binnenkant doe ik zelf, inmiddels een middeltje besteld voor het nappa leer en een goede paardenharen borstel.

Aanvullende vraag, ik kom wat bedrijven tegen die bijvoorbeeld waxoyl op de auto aanbrengen is dat iets?
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@Rataplan bedoel je de Anac?
Daar kun je je auto wassen, maar ik bedoel echt poetsen, dus met kleien, polijsten en verzegelen

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij een bedrijfje in Velp (Brabant)
 

CDK

Forumguru
Nieuwe aanwinst, goed laten poetsen, bedrijf, 150 euro....
Nee dat gaat niet lukken.
 

Bakkertje

Forumguru
Daar ben ik inmiddels ook achter @CDK :jaja:

Het wordt een stukje duurder, overigens gaat alleen de buitenkant gepoetst worden, de binnenkant ben ik zelf al aan begonnen. Afgelopen weekend met Gliptone leer reiniger en conditioner bezig geweest.
Dan nog wat TLC voor het panorama dak, beurt bij de dealer en dan is ie weer helemaal klaar ...
 

BartjeB

Senior Member
Haha ik ben nog in afwachting voor het uitzoeken van mijn nieuwe auto, dus het gaat nog wel even duren voordat ik daar langs kan. Mijn huidige voorloopauto is mij het geld(en moeite) niet waard om te poetsen !
 

Bakkertje

Forumguru
Gisteren de auto opgehaald en hij is weer echt zwart! Hij stond nog binnen onder de lampen en dan zie je echt ieder krasje en plekje..
Ik heb gekozen voor de low budget treatment en heel eerlijk gezegd heb ik daar enigszins spijt van, er zijn nog best wat plekken die met extra aandacht ook weg zouden zijn, maar alle waar naar geld.

Alleen waarom moet het dan dezelfde dag weer gaan regenen! :mad:

Foto's houden jullie nog even tegoed ...
Ik ben in ieder geval tevreden over het resultaat en durf het bedrijf ook aan te bevelen. Enige kanttekening (en dat is vooral aan mezelf te wijten), maak duidelijk wat je verwacht dan kan de poetser daar zijn calculatie en daarmee eindresultaat op afstemmen. Als ik de auto lang ga rijden mag ie nog een keer terug, maar dan voor het volledige verwenpakket.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie nu dat topic pas, bal vegen kunnen er gewoon uitgepolijst worden. Voor het bedrag dat je noemt kom je bij een goede hobbyist (detailer) uit. Maak eens een paar foto's van de 'balvegen' @ Bakkertje ?

Als je de auto goed gewassen aflevert, is het een kwestie van even naspoelen (zodat opgewaaid zand er af is), plek rondom de vegen kleien, polijsten, en dan opnieuw bescherming aanbrengen (bijv. wax). Ik moet nog ergens een paar foto's hebben van een schuurplek op de motorkap van mijn oude Fabia, die ik ook in een uurtje weggepolijst heb.

Edit: ik zie dat het ondertussen al gebeurd is. Wat mensen altijd onderschatten is hoeveel werk het is, en hoeveel kleine lakschades een auto heeft, en hoe meer een auto glanst, hoe meer die plekjes opvallen.
 

Bakkertje

Forumguru
@Cordoba exact, ik zie nu alle kleine plekjes en ja ik heb het nodige geleerd over het detailleren van auto's.

De bal veeg is inderdaad weg en daar ben ik ook heel blij mee.
Alle andere kleine plekjes zie je nu ook en achteraf had ik beter meer kunnen betalen om dan nog veel meer plekjes weg te laten poetsen.

Maar in alle eerlijkheid dat is echt aan mezelf en het onbekende met het detailleren van auto's. Hij staat nu in de wax en over een jaartje kijk ik even opnieuw en dan zou ik hem ook zo daar weer terug brengen, maar dan met de opdracht om hem zo ver mogelijk strak te polijsten en een goede bescherming erop. en ja dan betaal je een stuk meer, maar dan zit er ook 2 dagen werk aan vast.
 

EdK

Forumguru
en ja dan betaal je een stuk meer, maar dan zit er ook 2 dagen werk aan vast.
Tsja en misschien heb je voor dat geld ook wel zelf een ( 2e hands ) machine met poetsmiddelen en doe je het zelf.
Is ontspannend en geeft zo'n voldoening ben ik achter gekomen.
En je ziet ook tijdens het polijsten etc van de gehele wagen alle aankomende probleempjes.

Dat ik voor eerst begon met de Yeti om een kras van voor tot achter weg te krijgen, zag ik ook opeens wat blaasjes onder de lak aan het linker voorportier.
Verder nooit wat aan gedaan, omdat hij na enkele dagen zo stond te blinken dat ik eens naar de dealer gereden ben en hem uiteindelijk heb ingeruild voor wat ik dus nu rij
 

Bakkertje

Forumguru
@EdK die gedachte gaat ook door mijn hoofd inderdaad, toch maar eens in verdiepen in deze materie want ik denk dat ik er inderdaad ook de nodige voldoening uit kan krijgen.
 
Bovenaan Onderaan