Goed nieuws...

Exciter

Administrator
Afgelopen weekend heeft het skodaforum er uit gelegen. Hoe dat kwam? Ja, beste leden, door het eigen succes!

Wij hebben de dagelijkse quota van e-mail verkeer overschreden, dat werd natuurlijk door de server eigenaar als spam aangezien. En dus werden wij plat gegooid. Maar het was geen spam, het waren de lopende abbonementen...

Ik heb in de weekend niemand kunnen bereiken. Hierover heb ik vandaag een heel stevig gesprekje gehad met de webhoster, daar ik het echt ontoelaatbaar vond.

Maar goed, gezien het forum alsmaar drukker wordt (ja, dat vind ik echt gaaf), en ik wil dit soort ongein gespaard worden, heb ik definitief het besluit genomen, dat wij wederom gaan verhuizen. En dan niet ver, alleen gaan we van een shared serven naar een VPS server.
Deze heeft meer ruimte, meer snelheid, geen e-mail begrenzing en we hebben dan 24/7 telefonische ondersteuning live, zonder antwoord apparaat.

Ik heb de webhoster echter wel duidelijk gemaakt, dat dit absoluut de laatste keer was, dat zoiets het skodaforum over is gekomen. De volgende keer, dat wij zonder waarschuving vooraf worden plat gelegd, zijn zij een goede klant kwijt.

Al met al - Skodaforum goes dedicated, en dat gaan wij vieren!

De eerste 5 reageerders op dit bericht krijgen een Skoda sleutelhanger cadeau. De enige voorwaarde is, dat je bericht minstens 123 woorden telt.
 

CaseyBasey

Actief lid
Hartstikke goede move om te verhuizen. Die sleutelhanger zou ik heel graag hebben, dan heb ik tenminste alvast iets van Skoda, want m'n auto moet ik nog even op wachten.

Hartstikke goede move om te verhuizen. Die sleutelhanger zou ik heel graag hebben, dan heb ik tenminste alvast iets van Skoda, want m'n auto moet ik nog even op wachten.

Hartstikke goede move om te verhuizen. Die sleutelhanger zou ik heel graag hebben, dan heb ik tenminste alvast iets van Skoda, want m'n auto moet ik nog even op wachten.

Hartstikke goede move om te verhuizen. Die sleutelhanger zou ik heel graag hebben, dan heb ik tenminste alvast iets van Skoda, want m'n auto moet ik nog even op wachten.

[MODERATORBREAK]je kunt wel zelf natuurlijk bedenken, dat dit maar 30 woorden zijn...[/MODERATORBREAK]
 

Mistraller

Senior Member
^^^ beetje flauw, het is hier geen dealextreme...

Nou, laat ik de [strike]eerste[/strike] tweede maar zijn dan. De foutmelding die ik op de site zag vond ik wel heel vreemd, Ab.rs of zoiets? Ik dacht eerst al dat de site door Ene Ab was gehacked omdat ie geen geld voor een RS heeft.
Hoe kwam je er eigenlijk achter? Zelf gebruik ik zowel zakelijk, als voor mijn prive website de diensten van Watchmouse.nl. Zakelijk monitoren wij diverse pagina’s, ook achter de login, op beschikbaarheid, veiligheid en snelheid. Als er iets uit de tresholds loopt krijgen we mail en desgewenst SMSjes. Onze standby regeling hangt er bijvoorbeeld ook aan. Zo weten we binnen enkele minuten dat er iets loos is.
Mijn privé account is een gratis account dat maar 1 pagina kan controleren, en minder vaak, maar dat is voor thuis natuurlijk niet zo erg.
Blij dat het “slechts” een dergelijk probleem is, en niet dat we echt gehacked zijn, dat is immers een nachtmerrie voor iedere beheerder.
Mooi dat het zo’n succes is!
 

wimv

Actief lid
:shocked:Goh, wat kun jij goed valsspelen zeg. Oeps, geen 123 woorden. Repeat, repeat, etc etc.
 

Trucker

Actief lid
Ik denk dat veel mensen dit weekend in een zwart gat gevallen zijn door het wegvallen van de site en niet wisten wat ze met hun tijd moesten doen maar goed dat dit rtoch weer vrij snel opgelost is hulde blij dat we weer ons ei kwijt kunnen hier
 

vincefra

Actief lid
Prachtig zeg.
Een hosting dienst die zonder enige waarschuwing eigenhandig een klant afknijpt van het internet.

Ikzelf werk in IT en vooral diensten naar grote bedrijven waaronder hosting bedrijven. Het lijkt me een standaard verhaal dat deze meestal te technisch werken en niet genoeg werk maken van een juiste communicatieplan / afspraken waardoor klanten snel met verassingen komen te staan.

Best dus uw contract nog eens nalezen en de fijne afspraken overlopen (versta what in case of ... situaties). Vergeet ook niet op te nemen dat als ze hun beloftes niet waar komen dat ze dan ook ergens dit moeten voelen (bvb. in betalingen, ... )

Nu ja daardoor ga je uitbreiden (private server) en een betere service aangaan met die hosting firma (24/7 support line ... wat bieden ze daar onder? Hebben ze naast telefonische permanentie ook permanentie operationeel om zaken recht te zetten, ... ?)

Dit houdt in dat het forum nog bredere diensten kan aanbieden, zoals foto / film materiaal ? Of zijn andere uitbreidingen ook mogelijk zoals specifieke commerciële activiteiten (versta een online shop voor wisselstukken, ... ).

Veel succes met de nieuwe setup ... en doe zo voort met een pracht forum.
 

Maarten

Forumguru
Exciter,

Inderdaad een felicitatie waard!
Gaat dit nog iets betekenen voor het forum wat betreft bereikbaarheid tijdens de overgang?
Enig idee wanneer deze overgang plaats zou moeten vinden?
 

Exciter

Administrator
Overgang vindt plaats binnen enkele uren. Theoretisch is het maar verplaatsen van een image, zal in een paar minuten moeten worden gefixt.
 

RogerS

Forumguru
Tja ik heb het in de nacht van zaterdag op zondag rond vijf uur ontdekt. De hele dag geprobeerd om te zien of de website nu weer in de lucht was. Helaas zonder succes. Van alle ellende heb ik mij maar aangemeld op twee Duitse Fora die over Skoda's en Superb's gaan. Toch bleef ik het Nederlandse Skoda forum missen. Volgens mij zijn dit de eerste tekenen van forumverslaving en dat terwijl ik de Superb nog steeds in bestelling staat. Wat moet het worden als ik uiteindelijk de Superb in bezit heb? Helaas is mijn huidige Blackberry niet in staat het Forum goed weer te geven. Toch maar een car PC inbouwen zodat ik in de file nog kan meepraten op het Skodaforum?
Om zondag toch nog met de Superb bezig te zijn heb ik op Ebay maar een schaalmodel bestelt. Als het goed is ontvang ik deze in de loop van de week.

Dit zijn pas 159 woorden...

Tja wat valt er nog te vertellen. Ik heb al mijn persoonlijk ervaringen over de outage nu wel verteld. Alles wat ik nog meer te vertellen heb is alleen om de 300 woorden te bereiken. Ik ga ervan dit mijn signature ook meetelt in de word count.

Gelukkig dat het Skodaforum naar een dedicated server gaat maar dat neemt niet weg dat er geen outage meer zal zijn.

Dit zijn pas 231 woorden. (Ik zal nu zeker een paar woorden misgeteld hebben.)

Oeps ik geloof dat ik nu weer aan het werk moet anders kan ik de Superb nooit betalen. Ik heb nu echt mijn best gedaan om 300 woorden vol te schrijven. Ik denk niet het mij gaat lukken wat mijn collega's zijn al aan het om deel te nemen aan een workshop.

Ik wens jullie nog allemaal een hele fijne dag een veel plezier op het Skodaforum.

Zijn het nu wel 300 woorden. Ik weet het niet. Maar ik heb echt mijn best gedaan om zoveel mogelijk te zwetsen. Uiteraard zal ik naast de prijs grijpen omdat nadere mensen veel sneller zinnig 300 woorden kunnen schrijven. Trouwens is een getal, zoals bijvoorbeeld 300, ook een woord.

Tot vanavond op het forum..

Groetjes,

RogerS (die een Skoda Superb heeft bestelt..)
 

Rolle

Senior Member
Joepie,

Geen onderbrekingen meer. Alleen spijtig dat je er zo moest achterkomen dat er beperkingen zijn aan de vorige account. Maar langs de andere kant geeft dit (nog maar eens) aan hoe leuk het hier op het forum is.
Toen ik vanmorgen probeerde om opnieuw in te loggen kreeg ik nog steeds de foutmelding en contacteerde ik via het onlangs gestarte belgische forum Wasmachineman (die blijkbaar onderweg is naar zijn vakantiebestemming) met de vraag of hij dezelfde problemen had.
Waarop hij bevestigend antwoordde, ondertussen heb ik hem blij gemaakt door hem terug te mailen dat het forum terug up-and-running is waarna hij te kennen gaf direct even te forummen terwijl zijn echtgenote het stuur in handen heeft en de kids braafjes achterin zitten.

Kom ik nog in aanmerking Exciter of zijn de sleutelhangers al verdeeld?

Veel succes nog met de verhuis en keep up the good work.
 

corsaar

Senior Member
Mijn site heeft er ook een aantal keren uitgelegen de oorzaak was limiet overschreden maar hij is ook een aantal keren gehackt, over het algemeen geen problemen met mijn hosting provider.
In eerste instantie dacht ik dat de bliksem ingeslagen was op het Skoda forum , maar dat was niet het geval maar de site maakt wel een bliksemachtige groei door dit komt door de succesen van ondre meer de fabi greene line combi. Als het zo door gaat moet er inderdaad meer room gekreeerd worden Het aantal bezoekers per dag groeit en groeit maar.
Dat er strenge regels gehanteerd worden is logisch. Maar dat ik zoveel werk moet verzetten voor een sleutelhanger is wel hard Honderd drie en twintig woorden typen valt nog niet mee maar hier staan ze dan .
 

Steve

Senior Member
Heel mooi Exciter.

Mocht je nog iets nodig hebben je weet me vast te vinden ;)
Geen enkel probleem, als ik iets kan bijdragen doe ik het graag.

Ik merk het met mijn eigen forum ook dat alsmaar groter word en er komt een dag dat ik wederom moet verhuizen.

Mocht je iets nodig hebben dan hoor ik het wel.
 

Maarten

Forumguru
Is de omschakeling al een feit?
Hier is het forum op het moment erg langzaam. Hij laad de pagina's traag.
 

Koospee

Nieuw lid
Gefeliciteerd met het succes! Prachtig resultaat toch. Zo zie je dat het Skoda-forum samen met het Skoda-merk steeds verder groeit!

Zo'n 12 jaar geleden zijn wij ook wezen kijken naar een Skoda Felicia, combi. Dat was mijn eerste ervaring met een Skoda en toen wist ik al: dat was ook de laatste. Wat een hemeltergend slechte auto was dat!!!

Maar in 2007 was dat alweer vele jaren geleden en probeerden we het opnieuw met de opvolger: een (2ehands) Fabia combi. Die was zoveel beter dat we hem kochten. Niet helemaal naar tevredenheid, maar op een gegeven moment moet je toch wat. Tenminste, wij toen wel.

Nu hebben we de Fabia II hatchback, en dit is eindelijk kwaliteit zoals je het verwacht. Fijne auto, mooie zwart met wit dak en witte spiegels. En dan ook nog climatronic, volautomatische airco.

Mooie groei van het merk Skoda, mooie groei van het Forum. :xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan