Gloeispiraal lampje gaat branden

Jantmaas

Nieuw lid
Bij fabia greenline gaat na wegrijden na ca. 700 meter het spiraaltje branden en na verloop van tijd het motorblok waarna de motor in de beschermingsmodus gaat, minder vermogen. Je kunt er prima mee blijven rijden alleen met minder vermogen. De EGR klep is vervangen. Turbo lijkt geen problemen te hebben, 4500 owm/minuut bij doortrekken geen probleem. Bij uitlezen wordt aangegeven probleem met EGR/turbo dus niet met het motor gedeelte zelf. De garage heeft geen directe oplossing. Iemand een idee wat het kan zijn? Zelf denk ik aan drukopnemer, vacuum of slecht contact.
 

Tees

Donateur
Heeft de garage ook de foutcode gedeeld? 5 getallen of een P met 4 getallen. Anders wordt t gokken (en dat is dokken).
 

hemi24

Forumguru
We hebben het hier over een 1.2 TDI denk ik?

Foutcode zou inderdaad een goed vertrekpunt zijn voor het zoeken naar een oplossing..!
 

Jantmaas

Nieuw lid
De foutcode geeft aan dat het probleem zit is het EGR systeem maar niet waar. Had een aantal maanden geleden een storing waarbij het systeem niet werkte. spiraal brandde, vermogen totaal weg, maximum snelheid 35 km in 3 de versnelling! Probleem zat niet in de EGR klep en turbo maar is een druksensor. Dit probleem kwam na allerlei testen pas laat naar voren en was bij de garage niet bekend, weer wat geleerd! Eerst controle EGR klep, turbo, turbo slangen, vacuumsysteem en dan pas sensor als laatste.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Voor er meer leden zijn die er een "grappige" opmerking over willen maken: Topictitel aangepast.
Terug on topic aub.
 

Tees

Donateur
Ik val soms in herhaling, maar ergens in de EGR klep is nogal kryptisch. Een foutcode geeft veel meer informatie waar we wat mee kunnen.
 
Bovenaan Onderaan