Gleuf naast achterbankzitting ?

Eltjo

Forumguru
Vrienden van ons hebben een Fabia combi uit 2019 gekocht. Het meeste van foefjes e.d. heb ik laten zien.
Maar waarvoor is die gleuf/uitsparing naast de achterbakzitting?
Ik heb geprobeerd om daar de sluiting van de gordel in te zetten het het idee dat als je de zitting weer rechtop zet, dat dan wordt voorkomen dat de gordel tussen de sluiting van de zitting komt... helaas...????
Iemand een idee?

EdK

Forumguru
Volgens mij is die sleuf aan beide zijde echt om je gordel in op te bergen ....
Of het handig is en nuttig ?? Tsja daar zullen de meningen over verdeeld zijn

Eltjo

Forumguru
Ok, was er nog niet echt achter gekomen hoe, maar ja.
Ik had gehoopt dat dat het opklappen van de bank makkelijker zou maken zodat de gordel er niet tussen gaat zitten. Niet dus.
In mijn S2 hoor ik wel eens de achtergordels klapperen als de ramen open staan en niemand op de achterbank zit.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
had gehoopt dat dat het opklappen van de bank makkelijker zou maken
Dat kun je dus vergeten !
Had de gordels eigenlijk standaard in die gleuf , maar met opklappen / terugklappen van bank zaten die gordels toch in de weg en moest je die begeleiden.....

Canon-Eye

Forumguru
Dat hebben ze dan bij (mijn) Seat een stuk beter voor elkaar. Zelfs zonder het clipje te gebruiken geven de achtergordels nooit hinder bij het neer- of opklappen. En mét gebruik van de clip ook nooit last bij het instappen.
20240817_Seat-gordel-1020958.jpg
Bij welk merk hebben ze het ook alweer over "simply clever"? ;)

Eltjo

Forumguru
Seat?
Jij hebt dus last van de gordel met instappen als je de clip niet gebruikt?
Ik zou daarna last hebben met omdoen van de gordel omdat die in de clip zit!

Bij de S2 is dit vast deel direct naast deur ook bekleedde achterbank, maar als je niet oppast tijdens terug klappen van de leuning glijdt toch de gordel ertussen.

Wat me opviel was dat je door de dikte van de leuning een vlakke laadvloer bij de Fabia kan vergeten, ook als je eerst de zitting naar voren klapt of verwijdert. Dat is bij de S2 vlakker, maar nog steeds niet zo als bij mijn Passat's het geval was - geheel vlak.
Ook niet zo simply clever.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan