Glazen ruitewisserdopje

Hallo,

Iemand al ervaring met het plaatsen van een glazen ruitewisserdopje achteraan ter vervanging van de ruitewisser?

Het dopje heb ik intussen gevonden op gecleant.de

Ik zou nu eerst graag weten of de ruitewisser makkelijk te verwijderen is.

Joske

Forumguru
Lijkt mij niet echt een moeilijke klus :)

wil gerust de handleiding eens opzoeken (uit Elsa) en die hier posten.

Maar is volgens mij gewoon kapje omhoog (of er af) moer los en dan de ruitenwisser voorzichtig (in verticale stand) heen en weer loswrikken. Maar zal morgen eens in Elsa kijken voor jou ;)

s-line

Forumguru
Super simpel, wisser compleet met motor verwijderen en dopje plaatsen. Meestal met een bijgeleverde kit vanaf de binnenkant van het raam er in plakken.

Joske

Forumguru
yup, goed plan @Desperado :thumbsup:

als je van zin bent het te verwijderen best een paar dagen van op voorhand af en toe eens de draad inspuiten met wd40. Ik spreek uit ervaring.. heb die van mijn Faab er nooit afgekregen :bloos: . Zijn namelijk conische wiggen waardoor ze soms wel eens héél moeilijk losgeraken ;)

(dat ging trouwens toen om mijn ruitenwissers vooraan, voor parafaanbak ter verwijderen.. ter info ;) )

s-line

Forumguru
Dat is het makkelijkste deel moertje los en wisser eraf wrikken. De motor moet je voorzichtig de bekleding verwijderen maar dat vergt wel wat kracht en voorzichtigheid.

Joske

Forumguru
de bekleding verwijderen bij de O2 valt wel mee, eerst de "paddenstoel" verwijderen (1 vijsje) en dan kan je de bekleding er af "klikken" met eventueel een plastic tool. MAAR ik zeg het alvast: momenteel zijn het eigenlijk absoluut geen temperaturen om met kunststoffen van een auto aan de slag te gaan.. kans op breken is groter.. ;)

Ok, bedankt voor de info allemaal, ik zal eerst de beschrijving eens goed bekijken van @Joske en daarna het dopje bestellen.

Ik breng verslag uit als het zover is :thumbsup:

de bekleding verwijderen bij de O2 valt wel mee, eerst de "paddenstoel" verwijderen (1 vijsje) en dan kan je de bekleding er af "klikken" met eventueel een plastic tool. MAAR ik zeg het alvast: momenteel zijn het eigenlijk absoluut geen temperaturen om met kunststoffen van een auto aan de slag te gaan.. kans op breken is groter.. ;)
Zal voor eind februari zijn, dan zijn de temperaturen al iets beter en met de verwarming aan in de garage :D

Cordoba

Forumguru
In een verwarmde garage zal het wel gaan, maar met temperaturen onder de 10 graden, kun je beter niet aan kunststof gaan klussen.

Temperaturen zijn waarschijnlijk lager eind februari, maar als je de auto een paar uur van tevoren in de verwarmde garage zet, zal het geen probleem zijn.

Monteurtje

Forumguru
Waterpomptang wil ook wel. Moertje paar slagen erop draaien. Tang erop.. en als die echt vast zit even inspuiten met WD40 of wat erop lijkt.

Bovenaan Onderaan