Gierend geluid achter boven 120 km/u

Tako

Nieuw lid
Sinds kort rij ik in een Yeti 1.8 Élégance van 2010. Als ik 120 km/u rij begint er een hoog gierend geluid achterin hoorbaar te worden. Als ik harder rij wordt het hoger. Irritant. Dacht eerst dat het de banden waren, maar ik hoor niets aan de voorkant. Misschien (vrees ik) heeft het met de achteras aandrijving cq het differentieel te maken. De garage (geen dealer). Moet er nog naar kijken, maar ik ben erg benieuwd of iemand een idee heeft of evt zelf zoiets heeft ervaren.
 

turboturbo

Forumguru
Is het een 4x4?
De 4x4 schijnt erg gevoelig te zijn voor kleine afwijkingen van wielomtrek bijv wanneer op 1 as een iets meer versleten banden zitten dan op de andere as. Tenminste dat heb ik hier meermaals gelezen. Het differentieel is idd een mogelijke verdachte.
 

Duijzer

Donateur
Ik neem aan dat je uitgesloten hebt dat één van de achterramen een klein stukje naar beneden is gezakt...
 

Octavia32

Forumguru
Het kan ook zijn dat je dsg aan zijn einde is. Ik heb destijds met de yeti ook een gierend geluid gehoord boven de 100 km/h en voordat ik thuis was stond ik stil met de auto en kon ik naar TVS (dsg dokter) voor een nieuwe dsg


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

hemi24

Forumguru
Weet je ook wanneer de olie van de Haldex-koppeling voor het laatst ververst is?

Welke banden heb je onder de auto liggen?
 
Bovenaan Onderaan