Gezocht: VAG-COM specialist die de codes van de Yeti kent ivm koplampsroeiers

Tallguy

Forumguru
Locatie: midden NL
't gaat om mijn Yeti waarbij ik graag zou willen dat de koplampsproeiers minder vaak gaan (niet 1:5 maar liever 1:10). Indien mogelijk ook liever niet sproeien als contact uitgeweest is en weer aan. Ik denk alleen dat dat laaste bijna niet te doen is omdat contact-uit een reset van de telling initieert.
 

VEEJAY

Forumguru
Is waarschijnlijk met long coding wel te doen. Ik zat er laatst mee te spelen en zag waarden die je kunt veranderen mbt koplamsproeier hoevaak en hoelang als ik me goed herinner.

Zelf heb ik laatst mijn verbruik aangepast aan de echte waarden. De alarmlichten aan bij hard remmen ga ik binnenkort even uitzetten.

We kunnen er samen wel even naar kijken wat de mogelijkheden zijn bij jouw Yeti.

Stuur maar een PB
 

nomad

Senior Member
Dat ligt er maar helemaal aan... In de 2010/2011 modellen is de module die dit gedrag kan aanpassen geblokkeerd. In de oudere versies kan het allemaal nog wel.
 
Even terugkomend op de vraag van Kensei omtrent de mogelijkheden van de ruitensproeier en de frequentie ervan. Deze zaken kunnen worden ingesteld met behulp van een VCDS kabel, als je dus iemand weet met zo'n kabel die je wil/ kan helpen ben je een aardig eindje op weg..

Hier even een kort overzicht van een aantal antwoorden op de vragen mbt koplampsproeier maar ook meteen even de regensensor en het cornerlight. Alle aanpassingen natuurlijk voor eigen risico uit te voeren.

De Headlight Washer / koplampsproeiers activeren/ instellen:
Je kunt de koplampsproeiers ook aan/ uitzetten. Dit uitzetten mag alleen bij halogeenverlichting, bij xenon-verlichting is de koplampsproeier verplicht! Voor de Yetibezitter met een sneeuwmonster met halogeenverlichting kan het handig zijn hem helemaal uit te zetten.
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 20 Bit 5 Headlight Washer installed : 1
(1= Active 0 = Disabled)
Het instellen van het aantal pauzes tussen sproeibeurten van de koplampen kun je als volgt instellen:
[09 – Cent. Elect.]
[Adaptation - 10] : Channel 26 Vul hier het aantal keren tussen de sproeibeurten in, bijvoorbeeld 10 ipv 4.

De regensensor activeren:
De regensensor komt 2 keer voor in de centrale electronica. Vermoedelijk volstaat alleen de aanpassing in het onderdeel 1K0 955 559, maar voor de zekerheid ook de aanpassing in 1K0 937 086 H meegenomen.
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 21 Bit 5 Rain/ lightsensor (RLS) installed: 1
(1= Active 0 = Disabled)
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 955 559" :
[Long Coding Helper] : Byte 0 Bit 5 Rain Sensor inactive: 0
(1= Active 0 = Disabled)
De coding van het onderdeel 1K0 955 559 wordt dan 0730ED, net als op het pdf-je van FabTDI

De cornerlight activeren:
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 14 Bit 7 Cornering lights via Front Fog Lights active: 1
(1= Active 0 = Disabled)
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 12 Bit 4 Cornering lights activation Time limited : 1
(1= Active 0 = Disabled)
 

VEEJAY

Forumguru
Deze optie zag ik ook voorbij komen:

De cornerlight activeren:
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 14 Bit 7 Cornering lights via Front Fog Lights active: 1
(1= Active 0 = Disabled)
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 12 Bit 4 Cornering lights activation Time limited : 1
(1= Active 0 = Disabled)

Maar dacht toen, dat kan toch helemaal niet bij een 2006 Octavia?
 

EdK

Forumguru
Leuke is dat de codering zoals sodela opgeeft ook nog werkt ook op deze manier !
Althans ik heb alweer een jerriecan met vloeistof bespaard op deze wijze
1 op 15 gezet
 

Tallguy

Forumguru
Veejay: PB is onderweg. Misschien kunnen we dan ook even kijken naar de verlichting van het instrumentarium. Deze stond eind vorig jaar opeens gedisabled in het systeem (van de ene op de andere dag) waardoor de interieurverlichting volop bleef branden. Vanochtend merkte ik dat dit wéér het geval leek te zijn.
 

VEEJAY

Forumguru
Jij ook bedank voor de:

EHAM-EDDF:
ARNEM UL603 TEBRO T150 ROLIS F210-F230
ARNEM L603 TEBRO T150 ROLIS F110-F190

Zoiets dacht ik ;)
 
Bovenaan Onderaan