Gevolgen van chiptuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbiek

Senior Member
Mijn broer is op de autorai wezen kijken naar de nieuwe Ford Mondeo (125pk 1.8 TDCI) en heeft deze ook besteld (Lease). Tevens is hij bij een stand wezen vragen of ze voor deze nieuwe Mondeo ook al chip setje klaar hadden en dat was zo (+/- 35 pk erbij) (kosten: rond de 450 euro?)

Ze hadden het daar over een kastje dat je ergens tussen kon drukken (stekker los en kastje er tussen). Als je dan voor een beurt naar de garage moet kon je deze unit er zelf tussenuit halen. (kan de dealer dit niet meten/detecteren door boordcomputer uit te lezen?)

Volgens de verkoper op die stand, zou het verbruik niet meer zijn dan normaal (je druk gewoon net zo hard het gas in als voor die tijd zodat je op die manier tot een hoger verbruik uit komt) .

Wie weet of deze constructie en verhalen ook opgaan voor een 105pk TDI O2? Of er garantie op zo'n constructie wordt gegeven, wat het kost etc? Ik begreep dat PON alleen de chiptuning van 1 firma accepteert mbt garantie?

Is het brandstof verbruik echt (vrijwel) hetzelfde? (ik lease de auto en met zon actie zal de leasemaatschappij niet blij zijn?)

Tallguy

Forumguru
Draadje gaat dicht. Gebruik aub de zoekoptie! Hier is al zooooveeeeel over geschreven op dit forum dat het echt niet nodig is hier wéér een topic voor te openen! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan