Gevoelig alarm

___JC___

Forumguru
WTF...
Mn alarm ging net af door een flinke hagelbui. Het zal wat herrie gegeven hebben die hagel, maar daar moet je alarm toch niet op afgaan?! Lekker als het 's nachts gaat hagelen.

Zijn er meer mensen met een (te) gevoelig alarm?
 

Pendragon

Forumguru
Zoek er maar eens op. Ik heb er ook al eens een topic over gehad. Mijn Superb ging regelmatig af om niks. Spinnetje die rondliep in de auto of idd een hagelbui of flinke windstoten. Dat is ongeveer het enige wat ik niet mis aan m'n Superb. Het gekke is dat niet alleen de Superb er last van heeft. Hier staat tegenwoordig een kleine Kia (geen idee waarom er dan alarm in moet :) ), maar die gaat ook regelmatig zomaar af. In de afgelopen 3 weken toch al 2 keer midden in de nacht. Dus ja, bekent probleem.
 

michelover

Forumguru
Paar weken geleden met harde wind (>6) ging spontaan het alarm af.
Luchtroosters dicht gedaan en weer rustig verder geslapen. Ken het probleem al uit mijn RS, ging namelijk ook bij wind af. Al moet ik zeggen dat de Superb echt een flinke bak wind nodig heb. In nu bijna een jaar slechts eenmaal gebeurd. Bij mijn RS ongeveer elke week tot ik standaard de roosters dicht maakte bij het uitstappen. Heb je een achteraf of af fabriek alarm?? De mijne is af fabriek.
 

___JC___

Forumguru
Het is een af fabriek alarm. Maar goed dit kan ook de wind geweest zijn inderdaad. Goeie tip van die roosters, thanks.
 

Zwolly

Actief lid
ooit eens een auto met af-fabriek alarm welke steeds afging als het vroor....
had iets te maken met de luchtdruk die veranderde en daar reageerde het alarm iets te heftig op....
 

cvegreen

Forumguru
Alarm systemen , zouden een veiligheidssysteem moeten zijn , maar omdat die dingen ten pas en ten onpas afgaan , ergeren de meesten zich alleen maar aan die dingen , en gaat het schrik effect dat ze eigenlijk zouden moeten opwekken teniet gedaan door ergernis omdat dit ding weeral zomaar afgaat .
 
Ik heb ook het af-fabriek alarm en dat is nog niet vals afgegaan.
Op mijn prive auto zit een aftermarket alarm en ook dit is nog nooit vals afgegaan.
 
Bovenaan Onderaan