Gestuurde plus

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een gestuurde plus in mijn auto ( Skoda Fabia bouwjaar 2011 )
Ik heb al ontdekt dat en een paar mogelijkheden zijn.

1. sigarenaansteker.
2. gestuurde plus bij radio.

Ik heb deze aansluiting nodig om mijn versterker aan te sluiten.
Ik verneem graag jullie bevindingen en hopen dat ik het voor elkaar krijg.

Mvg Ferry
 

Highway

Forumguru
Aansteker en radio zullen beide gezekerd zijn. Een versterker kan (afhankelijk van de versterker zelf natuurlijk) behoorlijk wat stroom gebruiken. Mogelijk dat de bedrading / zekering hier niet voor is ontworpen.

Persoonlijk zou ik de stroom niet bij 1 van die 2 onderdelen weghalen. Ik zou als eerste in de zekering kast van de auto kijken of je daar nog plaats over hebt, en daar een zekering extra maken voor de versterker.

Op mijn Superb zo de dashcam aangesloten (Extra zekering van 5A). De s.aansteker van de S2 is nl. altijd voorzien van 12V.
 

EdK

Forumguru
Ik heb al ontdekt dat en een paar mogelijkheden zijn.
Heb je die mogelijkheden ontdekt dmv aannamens in tekst of heb je ze werkelijk met een universeelmeter gemeten?

Maar buiten dat zou ik deze twee punten niet kiezen voor je toepassing
Ga meten bij de zekeringkast en pak daar een vrije plek voor je toepassing
Durf je het zelf niet aan om de plus draad daar aan te sluiten dan kun je de draad er naar toe trekken en de dealer vragen deze voor je aan te sluiten. ( prijsopgave laten maken hiervoor )
 
Heb je die mogelijkheden ontdekt dmv aannamens in tekst of heb je ze werkelijk met een universeelmeter gemeten?

Maar buiten dat zou ik deze twee punten niet kiezen voor je toepassing
Ga meten bij de zekeringkast en pak daar een vrije plek voor je toepassing
Durf je het zelf niet aan om de plus draad daar aan te sluiten dan kun je de draad er naar toe trekken en de dealer vragen deze voor je aan te sluiten. ( prijsopgave laten maken hiervoor )

ik heb dit op het forum gelezen.
zelf heb ik met een spanningszoeker gekeken of ik een gestuurde + achter de radio kon vinden maar zonder resultaat.
er schijnt ook een gestuurde + op de antennekabel te zitten, allen durf ik dat niet aan.
de stekker aan de achterkant van de radio, kan daar geen gestuurde + vinden.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik zie nog wel wat vrije zekerings-posities in de handleiding (pag 202 en 203). Is dat niet een betere route om te bewandelen?

upload_2018-4-22_12-53-28.png
upload_2018-4-22_12-53-51.png
 

EdK

Forumguru
Radio heeft heden ten dagen 2 vaste plussen , de radio / navi word namelijk uitgeschakeld door de canbus draden.
Stopcontact 12V is ook een continu voeding zowel voor als achter, in laatste geval ben ik er eens achter gekomen toen er een koelbox aanhing en ik ff op gemak ging boodschappen doen in het warme viva LF
Antenne zou geschakeld kunnen wezen, maar wil je daar wel vanaf aftappen.
Vermoed dat de draad ernaar toe al veel te dun is en gaat het grotere vermogen van jou uitbreiding ook over dat dunne draadje.
Wel dat gaat dan een verwarmingsdraad worden als je niet uitkijkt....(brand is uiteindelijk een mogelijkheid

Dus gewoon vanuit je zekeringbox gaan bedraden, lekker een eigen zekering geven en niet knippen en plakken in je bestaande bedrading....
En zoals gezegd, zie je er tegenop om de plus draad van een geschakelde groep in je fusebox aan te sluiten.
Dan zelf draad er naar toe leggen en de dealer deze aan laten sluiten....
 

skodasuperb94

Forumguru
Ik ben opzoek naar een gestuurde plus in mijn auto

Nou zal wel aan mij liggen, maar TS vraagt om een gestuurde/geschakelde plus, géén constante plus.
Bij een versterker betekent dit dat de gestuurde plus de versterker inschakelt en de versterker via de constante plus van spanning laat voorzien.
Lees het zelfde principe als een relais, met een lage stuurstroom een hoge stroom inschakelen.
Het hele verhaal hier heeft dus niets met hoge stroom loop te maken, een gestuurde plus kan met een 0,75 mm2 uitgevoerd worden.
 
Laatst bewerkt:

Zwapp

Forumguru
Wat ik altijd heb gedaan, vroegah, is een dikke voedingskabel met een zwevende zekering direct op de accu (dit zijn meestal kant en klare Kabelsets) en vanaf de radio een schakeldraad, als een radio een versterker ondersteund zit hier een aparte aansluiting op (losse draad aan de kabelboom, meestal remote genoemd).
 
Bovenaan Onderaan