gestopte sub

Beste mensen,


Van de één op de andere dag stopte mijn sub ermee. Er zit een ingebouwde versterker in en hij is van het mer Clarion. Het rode lampje wat aangeeft dat de versterker aan staat gaat nu niet aan.
Ik heb al de volgende dingen gedaan:
- alles gecontroleerd of er een draadje was losgeschoten
- radio eruit gehaald en daar alles gecontroleerd.
- aangezien de sub stroom ,met 12 volt plug (tussen de voorstoelen van de O1), krijgt gekeken of al die aansluitingen het nog deden.

Nu blijf ik met een aantal vragen zitten:
- Kan ik de zekering van de 12 volt aansluiting eruit hebben geblazen zodat die geen stroom meer krijgt van de accu?
- Kan de versterker kapot zijn gegaan? (hij staat wel ingebouwd in de achterbak maarja) Hoe test ik dat?

Willen jullie aub meedenken dan zit ik weer lekker:680:
 

Dannyvd

Nieuw lid
Hoi, als ik het goed begrijp krijgt je versterker zijn 12V van een sigaretten aansluiting.
Heb je al gekeken of die het nog wel doet? Als je daar al geen spanning meer hebt kan het natuurlijk zijn dat die zekering defect is. Als die het nog wel doet en al je draden echt nog goed zitten kan het natuurlijk altijd dat je versteker overleden is.
Wat ook nog kan is dat de zekering van de versterker zelf defect is. Soms kun je die van buiten af controleren en vervangen. Ik hoop voor je dat het maar een defecte zekering is. Succes
 

Gieliovd

Forumguru
Mijn eerste ingeving is ga eens je zekering controleren.

Als het een pittige verster is zal er een extra kabel liggen met allerlei zekeringen.

Valt weinig over te zeggen. Meestal is zoiets toch wel een zekering. Ofwel in je zekeringenkastje, versterker of motorruimte.

Euh, ja dat bedoel ik.

Ik lees nu pas dat het uit de sigaretten aansteker komt. Moet niet erger worden :D
 
Ja, hij deed het zo ook:blush:. Ik moet hem nog doortrekken naar de radio en daar stroom vanaf tappen. Kan je trouwens gewoon naar de dealer voor een nieuwe zekering? Welke zekering is het eigenlijk?

Gr Jacco


Mijn eerste ingeving is ga eens je zekering controleren.

Als het een pittige verster is zal er een extra kabel liggen met allerlei zekeringen.

Valt weinig over te zeggen. Meestal is zoiets toch wel een zekering. Ofwel in je zekeringenkastje, versterker of motorruimte.

Euh, ja dat bedoel ik.

Ik lees nu pas dat het uit de sigaretten aansteker komt. Moet niet erger worden :D
 

Gieliovd

Forumguru
Als je zekering in de sigaretterplug doorgefikt is (met een reden) dan zit die gewoon in je zekeringenkastje. Lees je even op de legenda in het klepje welke je moet hebben.

Als je een reservelampensetje hebt zit er ook vast een zekering bij. Misschien zitten er zelfs reservezekeringen in het kastje in de auto (bij de zekeringen dus) moet je ff zoeken naar SPARE ofzo.
 
Hij heeft het dik een jaar gedaan. Het rook ook niet verdacht of zo. Ik miste opeens de bassen uit de achterbak en ontdekte toen dat de sub het niet deed!
 

Gieliovd

Forumguru
Als je zekeringen begint te ruiken ben je verder van huis.

Zekering controleren en liefst zoals ik ook al bedoelde laten controleren waarom dit doorgebrand is.

Vaak kunnen die sigarettenaanstekers vrij weinig hebben.

De Toyota van mijn pa mag 150 watt uit die plug halen, dat vind ik heel wat!
 
Beste allemaal,

De oplossing was heel simpel en verklaarbaar.
Ik heb twee kleine koters achterin zitten die graag overal aanzitten. Dus ik zet de electrische achterraampjes uit. Na de handleiding van de auto te hebben doorgespit kwam ik erachter dat je dan ook de sigaretten aansteker uitzet. Laat ik daar nu net de stroom van mijn sub vandaan halen! Dus ik heb 4 weken zonder sub rondgereden wat met één druk op de knop was te verhelpen.
Maarre......... wel beandkt voor het meedenken en de tips

Gr jackie
 

Fabia

† In Memoriam
Dat zijn toch altijd van die lullige dingen als je er uiteindelijk achter komt. Gelukkig maar dat het zo simpel op te lossen was.
 
Bovenaan Onderaan