Geschakelde zekering Kodiaq

KC!

Nieuw lid
beste allen,
Ik wil graag een oud navigatiesysteem (garmin) gebruiken voor flitsmeldingen in mijn Kodiaq. Ik had deze oplossing in al mijn vorige auto’s en dat werkt super.
Ik zoek nu een zekering die geschakeld is op het contact. Daar heb ik zo’n doorlus zekering voor zodat de navigatie automatisch aan en uit gaat bij starten en uitzetten van de motor. Ik heb er nu diverse zekeringen geprobeerd maar allemaal hebben ze continue spanning. Weet iemand welke ik kan gebruiken?
 

hemi24

Forumguru
@Peter-036 : die werken allebei nog ná het afzetten van het contact, toch? Volgens mij zijn die vertraagd geschakeld via een comfortmodule...

Ruitenwissers kun je na het afzetten nog in servicestand zetten;
Spiegels kunnen na afzetten in- en uitgeklapt worden.
 

KC!

Nieuw lid
Ik denk dat Peter-036 gelijk heeft. Achterruitverwarming heb ik geprobeerd. En zelfs stoelverwarming. Overal staat/blijft spanning op staan...!?!
 

EdK

Forumguru
Zoals al gezegd, meten is weten
Maar zoals voorheen de radio unit een geschakelde voeding en een vaste had
is dit nu ook met 2 vaste voedingen en word de unit geschakeld door de CANbus
En zo zal er steeds meer op die manier geschakeld worden , en maw de geschakelde voedingen bij de zekeringen box zullen schaars worden zoniet al verdwenen...
 

KC!

Nieuw lid
Hartelijk dank. Ik hoop morgen weer tijd te hebben deze 2 posities te kunnen proberen. 44 = trekhaak en 48 =
sportsoundgenerator. Mochten deze het niet zijn. Weet je dan misschien welke verbruikers ik kan proberen?
Het verhaal van CANBUS klinkt ook logisch waarom het me nog niet gelukt is idd. Ik hoop echter dat er nog iets te vinden is...
Flitsmeister etc werken ook prima maar verbruikt veel stroom, kost data en moet ik telkens aanzetten als ik de auto start. Vandaar nog steeds mijn voorkeur om dit volledig automatisch met mijn Garmin te doen. Die hang ik ergens onder het dadhboard en geen omkijken meer naar. Ik krijg zelfs gesproken waarschuwingen met de geldende maximum snelheid etc door. Ook in Frankrijk dus Echt ideaal!
 

KodiaqW

Senior Member
@KC! volgens mij heb je een paar generaties Flitsmeister gemist :). De app start inmiddels automatisch wanneer deze detecteert dat je rijdt, dat werkt bij mij uitstekend. Stroomverbruik snap ik niet helemaal, als je je Garmin aan de stroom moet hangen kan dat ook met je telefoon toch? Het dataverbruik van Flitsmeister is verwaarloosbaar, enkele tientallen KB's per uur. En nee, ik heb geen aandelen :tongue:

Overigens is het al een aantal jaren in Frankrijk verboden om je te laten waarschuwen voor flitspalen, dus ook je Garmin. Daar staan mega hoge boetes op (€ 1.500) dus daar zou ik echt mee uitkijken!
 

maik1

Forumguru
Ik weet niet wat voor melding die Garmin geeft in Frankrijk, maar Flitsmeister is in ieder geval legaal daar, die geeft een melding dat je een "gevarenzone" in rijdt (net zoals die beroemde witte borden langs de kant van weg doen), dus dan kan je binnen een aantal km een flitspaal verwachten.
 

maik1

Forumguru
@KC! volgens mij heb je een paar generaties Flitsmeister gemist :). De app start inmiddels automatisch wanneer deze detecteert dat je rijdt, dat werkt bij mij uitstekend. ...

Je kan flitsmeester ook zo instellen dat hij opstart als je telefoon verbinding maakt met de auto via bluetooth, dat werkt nog iets sneller/zekerder. Hij sluit dan ook (bijna) direct weer af als je de auto op slot gooit (en de bluetoothverbinding weer verbroken wordt).
 

KC!

Nieuw lid
Hartelijk dank voor jullie reacties. We raken off topic. Ik ken en gebruik Flitsmeister ook en ook de features maar het stroomverbruik van Flitsmeister op mijn iPhone is dramatisch. Automatisch aan/uit mbv Bluetooth kan denk ik niet op een iPhone. Die optie heb ik namelijk niet.
Maar goed. De Garmin is echt top en in Frankrijk krijg ik een melding voor plekken waar veel ongelukken gebeuren...
Ik zoek dus nog steeds een geschakelde zekering. Ik heb nog geen tijd gevonden om 44 en 48 te testen. Ik hou jullie op de hoogte
 

lexislang

Actief lid
Bij mij is die optie gewoon aanwezig, iPhone 7 ... ik wist het alleen niet, dus dank voor de tip!

IMG_0685.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan