Geschakelde stroomvoorziening voor dashcam.

theorganiser

Nieuw lid
Goedemorgen mede Skoda Rijders,

sinds een jaartje een trotse bezitter van een Skoda Rapid Spaceback uit 2018.
nu had ik hiervoor een Seat ibiza waarbij de 12V gewoon netjes uitging als het contact uitgaat.
nu is dit helaas niet het geval bij de Skoda.

ik heb 1 en ander gevonden op internet dat er dan een 12V bypass aangesloten kan worden op de zekering van de achterruitwisser, gisteren een hoop geprobeerd echter de volgende problemen :
1. de 12V bypass past niet door de zekering van de achterruit verwarming.
2. als ik de achterruit verwarming eruit haal en de bypass aansluit dan blijft er toch stroom staan op de 12V na het uitzetten van het contact.
3. ditzelfde probleem heb ik met de verwarming van de buitenspiegels, er blijft stroom op staan en ik wil juist geschakeld werken.

mijn zekeringskast is onderstaand
ik heb hem geprobeerd op 26 en 27 en 51
Skoda-Rapid-2016-2018_20180212090908259.jpg


ps. mocht dit op de verkeerde plek staan dan hoor ik het graag
 

Okki

Donateur
mocht dit op de verkeerde plek staan dan hoor ik het graag

Ik denk dat er straks iemand gaat roepen dat dit bij Meet & Greet moet staan.

Maar ondanks dat, ik heb het door de garage laten aansluiten bij de zekeringen links naast het dashboard. Geen idee op welke, kan vandaag nog wel even kijken (als het te zien is)
 

Rallye

Forumguru
Waarbij ik er overigens al jaren erg blij mee ben dat de stroom van de aansluitingen bij Skoda niet “gewoon netjes uitging”. Heeft me al aardig wat rustige achterbanken opgeleverd, doordat na een stop muziekspelers en telefoons wél opgeladen waren. ;)
 

VAG-man

Forumguru
Waarom wil je de dashcam geschakeld hebben? Als je de auto parkeert op een openbare plaats is het toch handig als de dashcam een aantal uren kan opnemen i.v.m. eventuele parkeerschades. Om te voorkomen dat de accu wordt leeg getrokken zijn er handige apparaatjes op de markt die dit voorkomen.

€ 12,99 | Dc 12V 24V Naar 5V Micro Mini Usb Omvormer Converter Autolader Adapter Voor Dvr Gps Navigatie parking Monitor Hardwire Kit
https://a.aliexpress.com/_mqRjyi5

https://a.aliexpress.com/_mKVDtlX
 

EdK

Forumguru
Dashcam en leegtrekken ??
Heb 2 apparaten 24/7 op de 12V wcd staan en nog nooit gehad dat de accu leeg getrokken was hierdoor.
En ja in algemeen rij ik dagelijks, maar ook in de 3 jaar nu met de Fab al verschillende keren gehad dat hij 2 weken of langer voor deur stil stond en gewoon met de gebruikers in 12V wcd
 
Dashcam en leegtrekken ??
Heb 2 apparaten 24/7 op de 12V wcd staan en nog nooit gehad dat de accu leeg getrokken was hierdoor.
En ja in algemeen rij ik dagelijks, maar ook in de 3 jaar nu met de Fab al verschillende keren gehad dat hij 2 weken of langer voor deur stil stond en gewoon met de gebruikers in 12V wcd
Ik vermoed dat de 12v dan onderbroken word.

mijn dashcam verbruikt dacht ik iets van 230 mA uur. Maar laat het 200mA uur zijn; dat is eenvoudiger rekenen; dan kom ik op 4,8 A uur, maal 7 is 33,6 A in een week als sluipverbruik. Dus dat kan best hard gaan.
 

Antera

Donateur
Sommige wel en schakelen in bij trilling maar dan is het kwaad al geschiet. Hij moet dan opstarten en gaan filmen.

Wil je het goed doen moet hij altijd filmen
 
Bovenaan Onderaan