Geschakelde plus

Hoi daar
ben binnenkort in het bezit van een O2
is er iemand die kan vertellen waar ik een
geschakelde + kan vinden in de buurt van het dashboardkastje

Het liefst zonder gebruik van een Can bus Interface

Hoor graag

JOhn:1819:

Ronnie

Forumguru
Ik weet niet of er al een radio/navi af fabriek inzit, bij radiovoorbereiding zit er geloof ik nog een ISO stekker in, dan zit er een geschakelde plus op pin 4,
Bij een quadlockstekker gaat de voeding Can gestuurd en zul je met een testlampje op zoek moeten in de zekeringskast!

Is Navi en radio af fabriek
Weet iemand het zeker ??

[moderatorbreak]qouten vorig bericht is volstrekt onnodig en daarmee niet toegestaan [/moderatorbreak]

Ronnie

Forumguru
Kwam op het duitse Octavia2forum dit tegen:
Die Schaltplus am Climatronic-Bedienteil, rechter Stecker, rechter grau/schwarzer Draht. Ik denkt dat je deze niet al te zwaar moet belasten, misschien is de zigarettenaansteker ook geschakeld?
Is een optie; Zetec heeft een CAN adapter voor "schaltplus"voor €25,-

mmarechal

Actief lid
Ik heb enige tijd geleden een parot carkit ingebouwd en ik was ook op zoek naar een geschakelde plus voor inbouw van de carkitmodule in de buurt van het dashboard kastje. Bij de meeste Octavia's zit er achter het dashboard kastje een carkit voorbereiding. Dit is niet veel meer dan een kabel met een "female" stekker daaraan (en een antenne kabel). Op één van de pinnetjes van deze stekker zit een geschakelde plus. Het alternatief zou anders zijn een kabel te trekken vanuit de zekeringkast, maar die zit dus aan de linker kant van het dashboard (bestuurders kant). Moet wel zeggen dat ik bij de dealer gek genoeg niet een juiste stekker kon krijgen voor de carkit voorbereiding (zij trekken dus altijd wel een kabel vanaf de zekeringkast) en heb dus even wat moeten knutselen om hier de geschakelde plus van de carkit voorbereiding te kunnen gebruiken, ik wilde de stekker er namelijk niet afknippen. Ik weet niet zeker of de huidige Octavia modellen deze voorbereiding ook hebben, maar ik denk het haast wel. (mijn octavia is van voor de facelift).

succes!

hemi24

Forumguru
Voor de Elegance pre-FL was inderdaad de telefoonvoorbereiding tot achter het dashboardkastje aanwezig (incl. antennekabel), zoals omschreven door Mmarechal.

Helaas is/was dit ook lang niet bij elke carkit-inbouwer bekend.

mmarechal

Actief lid
Hallo Hemi24, ikzelf heb geen elegance maar een Ambiente (met Atractive business pakket), wat ik eerder gelezen / gehoord heb ik bij de pre-FL alleen op het absolute basis model vaak geen Carkit voorbereiding aanwezig dacht ik. Ik weet dus alleen niet hoe dit nu is.

Bovenaan Onderaan