Geringe meerprijs Skoda Fabia Combi

Michel

Forumguru
"Split - In het Kroatische Split legt AutoTelegraaf.nl momenteel de eerste kilometers af met de Skoda Fabia Combi. Tijdens die gelegenheid heeft de woordvoerster van de importeur aangegeven dat er nog geen definitieve prijzen van de compacte stationwagon zijn, maar dat het prijsverschil op maximaal 795 euro uitkomt.

De Combi is een stukje groter dan zijn voorganger en biedt ook meer interieurvolume. De bagageruimte, belangrijk voor de kopers van een Wagon, groeit eveneens. Skoda geeft een maat op van maar liefst 480 liter met rechtopstaande achterbank. Met het aantal zitplaatsen gereduceerd tot twee en de achterbank neergeklapt is 1.460 liter aan ruimte voorhanden. Daarmee biedt de nieuwkomer 235 liter extra laadvolume ten opzichte van zijn voorganger. De afstand van achterklep tot achterbank ligt net onder de meter, 96 cm om precies te zijn.

In vergelijking met de hatchback krijgt de Combi niet de zwakste 1.2 driecilinder (60 pk) in het vooronder. Voor de stationwagon is keuze uit de 69 pk 1.2, de 85 pk sterke 1.4 en de 1.6 met 105 pk. Dieselrijders kunnen kiezen uit een 1.4 TDI met 69 of 80 pk en een 1.9 TDI met 105 pk. Alle types hebben een handgeschakelde vijfbak, een Tiptronic-automaat is alleen verkrijgbaar op de 1.6. De prijslijst begin bij 13.285 euro. De prijzen van de overige modellen zijn nog niet bekend. Een en ander hangt af van het toegekende energielabel per versie. Dat verklaart tevens waarom Skoda geen vaste meerprijs hanteert.

In februari komt de Fabia Combi ook naar ons land, nadat in januari de verkoop elders in Europa van start is gegaan. De stationwagon is de tweede variant binnen het Fabia-gamma, dat voor de Nederlandse markt niet verder wordt uitgebouwd. Een sedan komt niet beschikbaar. De importeur verwacht komend jaar 5.500 stuks van de Fabia-lijn te verkopen, waarvan 2.500 Combi's."

Bron: www.telegraaf.nl
 

Maarten

Forumguru
Ik wacht in spanning af. Ik denk dat ik mijn Fabia Combi aan het einde van het jaar ga inruilen voor de nieuwe Combi!
 

Maarten

Forumguru
Na 1-2-2008?
Na 1-1-2008 kan ik me bedenken voor de leeftijd van de auto, maar wat is de reden van na 1 februari?
Het zal vast iets logisch zijn, maar ik kom er even niet op....
 

Fabia

† In Memoriam
De nieuwe Fabia Combi staat halverwege februari 2008 bij de Nederlandse Skoda dealers.
 
Bovenaan Onderaan