Gereden trajecten exporteren naar (KML, GPX o.i.d.) bestand mogelijk?

CharlesTucker

Forumguru
In afwachting van m'n nieuwe auto ben ik vast eens wat aan het rondneuzen, o.a. in de handleiding. Die nieuwe auto wordt een Octavia Style Business, en dus voorzien van een Columbus, Skoda Connect, en "Mijn Skoda". Uit de documentatie lijkt te blijken dat je gereden trajecten ergens opgeslagen worden, de "mijn Skoda" app lijkt in staat om dat op een kaart te plotten.

Mijn vraag is of het mogelijk is om die informatie op de een of andere anier ergens uit te peuteren, in KML, GPX, NMEA of een ander begrijpelijk format, om bijvoorbeeld in Google Earth te plotten. Ik vind dat altijd wel leuk voor bepaalde ritten, met name de vakanties. Ik heb het in de handleidingen niet kunnen vinden, helaas.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ja, inderdaad, dat wist ik (maar ik denk er niet altijd aan, dus bedankt voor de suggestie). Ik heb zojuist nog even gekeken naar de afgelopen wintervakantie, maar dat is wel een erg grove benadering, met erg weinig puntjes, je kunt prima je bestemming en grove route zien, maar iets gedetailleerder zou leuk zijn. Het zal ook wel iets met batterijverbruik te maken hebben. Heel belangrijk is het allemaal niet, wel geinig. En als je een systeem in je auto hebt wat die informatie allemaal inwint, en ook wel zou kunnen opslaan, zou het mooi zijn als jer ook nog wat leuke dingen mee zou kunnen doen.
 

Mali

Forumguru
Als het commando exporteer geef komt de melding "ritten exporteren is alleen geschikt voor ritregistratie abonnees".

Daar ik geen lid ben van deze mogelijkheid kan ik je niet helpen met deze vraag.

Ik gebruik de app wel om te kijken naar mijn km's en vertrek en aankomst tijden als ik ( sporadisch) een werkbon moet schrijven voor mijn werk.
En ja krijg een mooi kaartje te zien hoe ik gereden ben.
 

CharlesTucker

Forumguru
@Mali , dank voor je suggestie. Uit handleiding had ik begrepen dat de optie die je noemt op de een of andere manier rappportjes genereert voor de belastingdienst. Voor mij niet nodig, ik vind het meer grappig om bv vakantieritten achteraf nog eens terug te zien. Vooralsnog ga ik dat dan ook wel via de app zien dan.

Maar toegang tot die data zou toch wel grappig zijn, ook (en misschien vooral) als je ook real-time toegang zou hebben. Ik heb wel eens geexperimeneerd met "owntracks" op m'n telefoon, die via MQTT locatie updates naar m'n raspberry-pi in de meterkast stuurt. Die schat dan mbv google traffic in hoe laat ik thuis ben. Helaas heeft owntracks hetzelfde probleem als de google time-line, veel te weinig updates, hoewel ik toch de indruk heb dat het beter moet kunnen dan ik het nu voor elkaar heb.
 
Bovenaan Onderaan