Hoi,
Vandaag heb ik, via PON, proef gereden in de RS. Anderhalf uur over snelweg, 80 km-wegen, door de stad en in de file gereden. Van alle snelheid-smaken dus wat. Het viel me op dat de auto als een beest kan acceleren, maar ook goed rustig te rijden is.
Toen ik terug kwam stond daar de RS Diesel (naar ik begreep de enige in Nederland) en na een kort gesprekje werd direct aangeboden of ik die ook wilde proberen. Helaas hadden we niet veel tijd meer, dus het werd een "blokje-om" door Leusden.
Ook een (positief) beest om in te rijden, maar wat mij opviel is de vermogensopbouw bij de benzine-versie veel mooier gaat dan in de diesel. Die klapt er echt in bij ongeveer 2300 toeren. En daardoor ga je veel meer jakkeren dan in de auto met benzine motor. (Wat natuurlijk best leuk is.)
Kortom, 2 keer genoten van een RS-proefrit, maar ik heb voorkeur voor de benzine-motor.
Vandaag heb ik, via PON, proef gereden in de RS. Anderhalf uur over snelweg, 80 km-wegen, door de stad en in de file gereden. Van alle snelheid-smaken dus wat. Het viel me op dat de auto als een beest kan acceleren, maar ook goed rustig te rijden is.
Toen ik terug kwam stond daar de RS Diesel (naar ik begreep de enige in Nederland) en na een kort gesprekje werd direct aangeboden of ik die ook wilde proberen. Helaas hadden we niet veel tijd meer, dus het werd een "blokje-om" door Leusden.
Ook een (positief) beest om in te rijden, maar wat mij opviel is de vermogensopbouw bij de benzine-versie veel mooier gaat dan in de diesel. Die klapt er echt in bij ongeveer 2300 toeren. En daardoor ga je veel meer jakkeren dan in de auto met benzine motor. (Wat natuurlijk best leuk is.)
Kortom, 2 keer genoten van een RS-proefrit, maar ik heb voorkeur voor de benzine-motor.