Gereden : Octavia RS én RS Diesel

Lexx

Lid
Hoi,

Vandaag heb ik, via PON, proef gereden in de RS. Anderhalf uur over snelweg, 80 km-wegen, door de stad en in de file gereden. Van alle snelheid-smaken dus wat. Het viel me op dat de auto als een beest kan acceleren, maar ook goed rustig te rijden is.

Toen ik terug kwam stond daar de RS Diesel (naar ik begreep de enige in Nederland) en na een kort gesprekje werd direct aangeboden of ik die ook wilde proberen. Helaas hadden we niet veel tijd meer, dus het werd een "blokje-om" door Leusden.
Ook een (positief) beest om in te rijden, maar wat mij opviel is de vermogensopbouw bij de benzine-versie veel mooier gaat dan in de diesel. Die klapt er echt in bij ongeveer 2300 toeren. En daardoor ga je veel meer jakkeren dan in de auto met benzine motor. (Wat natuurlijk best leuk is.)
Kortom, 2 keer genoten van een RS-proefrit, maar ik heb voorkeur voor de benzine-motor.
 

VEEJAY

Forumguru
Jc misschien moeten we samen eens een afspraak maken in Leusden, dan kunnen we elkaars auto ook meteen ff bekijken.
 

___JC___

Forumguru
Ik wil mijn 170pk weleens vergelijken met de RS 170pk.
Ik ga vandeweek eens bellen naar Leusden. Kom er nog op terug.
 

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Ik ben ook wel ERG benieuwd naar de RS diesel.
Maar om nu weer naar Leusden te rijden...

[/ QUOTE ]

Voor zo'n stukkie rijden draai je je hand toch niet om ?
smile.gif
zeker niet als je in een O2 rijdt !!! Is t echt zo ver voor jou ? Ik woon in Heerlen, maar als ik echt in de O2 RS diesel zou willen rijden zou naar Leusden rijden het minste probleem zijn...
 

___JC___

Forumguru
Kom uit Den Haag dus het is wel een stukkie rijden.
Ik heb het een aantal maanden geleden voor de benzine RS wel gereden hoor.
Verwacht van de RS diesel mijn motor met de looks van een RS. Niet echt spannend dus.
smirk.gif
 

Rallye

Forumguru
In een recente test in de Auto Motor und Sport van de Passat met 170pk werd ook kritiek aangevoerd dat er nogal een turbogat was.
 

Frankie

Actief lid
ik denk dat ik door de vele kilometers een beetje scheve\verkeerde blik heb op dat soort dingen. Ik zie dat Den Haag - Leusden 87km is... Dat rij ik gemiddeld zo'n beetje iedere dag.. sorry voor de bemoeienis
smirk.gif
 

___JC___

Forumguru
Ik heb meer moeite met de tijd die het me op mn vrije zaterdag kost dan de km's die ik moet rijden.
Met km's maken heb ik geen problemen hoor.
473.gif
 
ga morgen bij PON in 02 2 liter versie en beide RS versie's rijd! ben benieuwd welke het beste bevalt!
yeah.gif

Dus als je morgenmiddag een RS ziet voorbij kooomen..
bye.gif
bye.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bgskoda</font><hr />

ga morgen bij PON in 02 2 liter versie en beide RS versie's rijd! ben benieuwd welke het beste bevalt!

[/ QUOTE ]

Veel plezier!
 
ik heb de rs tdi ook al gereden, en moet zeggen dat ie schitterend rijdt! als je weet hoe met een diesel om te gaan, heb je geen enkel probleem met het turbo-gat. je mag er enkel niet exact zo mee rijden als de benzineversie.
 
heb inmiddels mij RS combi diesel "gekregen", rijdt fantasctisch, geen moent spijt, rijdt " steviger" dan de benzine versie voor mijn gevoel.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ___JC___</font><hr />

Ik wil mijn 170pk weleens vergelijken met de RS 170pk.
Ik ga vandeweek eens bellen naar Leusden. Kom er nog op terug.

[/ QUOTE ]
Moet je zeker eens proberen, volgens mij is de RS 170pk anders dan de 02 170 pk, maar ben wel benieuwd dit uit de praktijk te horen!
 

Dutch4x4

Senior Member
*schop*

Okee, niet gereden, maar om nu een speciaal draadje te beginnen over het feit dat ik vandaag even de O2 RS goed van binnen en buiten heb bekeken? :D

Hoe dan ook, ik moest vanmiddag bij S-Point zijn en daar stond een fraaie zwarte O2 RS Combi opgesteld. Die moest ik dus even van dichtbij bewonderen.

Een paar indrukken: van buiten zo in 't echt een heel krachtige verschijning, fraaie velgen (ook die zijn mooier dan op de foto), lekker breed. Interieur: hmm, de alu-accenten vond ik niet erg overtuigend, zagen er een tikje goedkoop uit. Het stuur is ook niet bepaald een wonder van schoonheid. Tellerplaten zijn wel weer chic. Stoelen hadden nog iets omsluitender mogen zijn, maar goed, mijn slanke Aziatische bouw wijkt nogal af van die van de gemiddelde Duitser/Oostblokker.

Tot zover mijn mosterd na de maaltijd. ;)
 
Bovenaan Onderaan