Gelukkig... hij doet het nog...

nomad

Senior Member
denk ik elke keer als de regensensor de ruitenwissers op een zonnige, droge dag 4x de ruit probeert te wissen, terwijl er geen druppel water te bekennen is /forum/images/graemlins/confused.gif

Meer mensen last van dit "euvel" ?
 

Arjen

Actief lid
Is de ruit ter hoogte van de sensor schoon ?

Ik kan mij voorstellen dat vuil/vliegjes e.d. de regensensor laten denken dat het regent.

En heb je de gevoeligheid ook aangepast ?

Ik heb er zelf geen last van, maar heb de auto opvallend vaak gewassen....
 
Wat ik altijd bij de benzinepomp doe is even kijken of het ruit bij de sensor schoon is. Ik heb dus ook geen last van ontrechte wis bewegingen, alleen wanneer Harry de bromvlieg vol op de sensor te pletter slaat zal het wel anders zijn /forum/images/graemlins/ooo.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Kan je de regensensor dan niet de-activeren?
Bij mijn <font color="red">BMW 320d E46 </font> moet je de wisser in de interval stand zetten. Afhankelijk van de gevoeligheid die je instelt gaat de wisser vroeger of later reageren op bv regendruppels.
En inderdaad ook op ongerechtigheden zoals insecten of overvliegend gevleugelte die hun behoeftes op je net gewassen bolide laten vallen.

Sunnyboy
 

higgy

Forumguru
Hoe denk je dat Harry (de vlieg) zich voelt?
Telkens tegen zo'n ruit is ook geen grapje... /forum/images/graemlins/wink.gif
 

higgy

Forumguru
Dan is Harry blijkbaar een Harriet. Die hebben ook altijd hoofdpijn... /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Is de ruit ter hoogte van de sensor schoon ?


[/ QUOTE ]
Aangezien mijn auto besteld is en ik dus niet zelf even kan kijken...Kan mij iemand vertellen waar de regensensor eigenlijk precies zit ?
 

Arjen

Actief lid
De sensor zit achter de binnenspiegel, redelijk verdekt opgesteld. Als je buiten voor de voorruit staat kan de sensor je niet ontgaan.

Bij laagstaande zon is het ook erg handig om de zon uit de ogen te houden. Daar waar de VW Golf een klein klepje heeft zitten.
 
Bovenaan Onderaan