Amundsen Geluidskwaliteit Spotify met Android Auto

  • Onderwerp starter Deleted member 24009
  • Startdatum
D

Deleted member 24009

Sinds kort ben ik overgestapt (terug gegaan) van iOS naar Android. Op mijn Android staat nu Android Auto geïnstalleerd en de connectie met de Amundsen werkt op zich prima (via USB verbonden).

Het enige waar ik (in vergelijking met Spotify via Apple Carplay) flink in achteruit ben gegaan is, zoals de topic titel aangeeft, de geluidskwaliteit van Spotify via Android Auto.
Dat is echt een wereld van verschil t.o.v. iOS en Spotify, in negatieve zin dus. En wat bedoel ik daarmee: het geluid klinkt erg schel, geen bas te horen, eigenlijk gewoon niet om aan te horen.....

Op internet heb ik al wel wat gevonden (instellingen in Spotify wat aanpassen: volume normaliseren uitzetten), maar ook dat schijnt niet altijd te werken.

Ik ben daarom benieuwd of meer mensen hier dit "probleem" hebben ervaren? En mogelijk een goed werkende oplossing hebben gevonden?
 

Japanese Power

Donateur
Vreemde vraag maar heb je een gratis of een betaal account?
In dat laatste geval kun je een stuk hogere geluidskwaliteit kiezen.
 
D

Deleted member 24009

Ik heb premium, bij zowel streamen als downloaden staat de kwaliteit op hoog. Zelfde als op mijn iPhone destijds
 
D

Deleted member 24009

Voor wie het interesseert: probleem lijkt opgelost. Hoe? Door de aanschaf van een andere Android telefoon :geek:

Heb nu een Nokia 6 en de eerste ervaring met Android Auto i.c.m. Spotify (en Google Play Music) is positief. Geluid klinkt weer zoals ik het gewend was. Blijkbaar zit er toch iets in de hardware en/of software van de Huawei P10 Lite -die ik hiervoor had- wat niet lekker werkt met Android Auto.
 

Bakkertje

Forumguru
Fijn dat het opgelost is!
Hoe bevalt de Nokia 6 verder (in vergelijk met de iPhone)? reden is dat ik voor onze jongste in de markt ben voor een smartphone en ik een iPhone het geld niet waard vind..
 
D

Deleted member 24009

@Bakkertje : tel bevalt prima! T.o.v. een iPhone is de Nokia over het algemeen wat minder snel en loopt de software wat minder vloeiend. Openen van apps duurt b.v. soms een paar seconden, maar daarna draait iedere app tot nu toe prima. De camera is redelijk, maar kan zeker niet tippen aan een iPhone. Accuduur zit weinig verschil in, een dag haal ik op beide toestellen makkelijk. Wel kanttekening dat ik niet op YouTube of snapchat en dat soort dingen zit de hele dag.
Voor mij de grootste voordelen: design, tel voelt aan alsof ie 1.000 euro kost, stock Android en tot nu toe snelle updates.
Het is wel een redelijk forse tel, dus even proberen in een winkel zou ik zeker even doen ( tenzij jouw jongste al handen als kolenschoppen heeft, dan is het geen probleem :D).
 

Bakkertje

Forumguru
Thanks @Stitch15 ik ga inderdaad eerst maar eens kijken of het in de handjes past.
Het lijkt een beetje formaat iphone plus, voor de filmpjes e.d. wel handig, voor het meenemen niet ..
 

Japanese Power

Donateur
Reden is dat ik voor onze jongste in de markt ben voor een smartphone en ik een iPhone het geld niet waard vind..
Wat bij ons in huis (met 5 kids) een beetje de standaard is dat de "oude" van papa schuift door naar de kids. En voor m'n dochter heb ik begin dit jaar een iPad 4 en een iPhone 5S refurbished gekocht via Swoop. Max. 250 euro per apparaat en 2 jaar garantie: op heel veel punten zijn ze nagekeken. Bevalt prima en een krasje op de behuizing komt er toch wel op. Zo hou je het alsnog betaalbaar. Wellicht een alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan