Geluid richtingaanwijzer

WV62

Lid
Goedenavond,
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om het geluid welke hoorbaar is bij richting aangeven om dit geluid te verminderen cq weg te nemen.

Zo ja graag hoor ik hoe dit mogelijk is?
 

JeSko

Forumguru
Bij Opel kan het, al sinds 2008, maar ik denk niet dat Skoda of andere merken hierin gevolgd zijn. Enige mogelijkheid is hardwarematig, en dat betekent dashboard los en onderdelen vervangen en daarna uitcoderen. Waaraan erger je je precies? Zijn deze dan zo luid bij de Kodiaq?
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Ja dat was vroeger, toen het geluid uit richtingaanwijzers nog puur uit een relais kwam. Nu is het allemaal computergestuurd, digitaal geluid. Klik klak dat doet geen enkele auto meer :D mss nog ergerlijker, dat nieuwe computergestuurd geluid :angry:

Misschien daardoor aanpasbaar? Iemand die hier meer over weet? Ik weet dat het bij Opel al jaren kan, iets met beide richtingaanwijzers naar je toe trekken en zo effe houden, waarna er zich een verdoken menu opent waarin je het geluid van de richtingaanwijzers kan regelen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Nou ik hoop dat dat geluid niet is uit te programmeren , want als ik de mensen te eten mot geven die kilometers lang met hun knippers aan rijden..... kan ik er een baan bij zoeken !
 

WV62

Lid
Goedemorgen hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik stoor mij inderdaad aan het klik, klak geluid wat naar mijn mening overheerst in de Kodiag.
 

Jooo...

Forumguru
Volgens het geen ik kan lezen op interweb komt dit door een speaker die ergens achteraan je instrumentenpaneel zou zitten, maar daar komen meerdere signalen door. Signaal 4 pinkers aan, waarschuwingssignaal lichten aan en deur open. Dus zal enkel via software stil te zetten zijn, als dit dan al dan niet mogelijk is. Tenzij je de signalen niet meer wilt en een namiddag zoet wil zijn met het uitbouwen van je instrumentenpaneel met misschien de nodige meldingen die je achteraf bij krijgt.
 

Antera

Donateur
Dit is bewust omdat men dan eerder in de gaten zal hebben dat deze aan staat. Aanpassen is daarom ook geen optie lijkt me. Je bent btw ook de eerste die ik erover hoor wel leuk :jaja: dat er toch nog dingen zijn waar men iets mee heeft .
 
Bovenaan Onderaan