Geluid (rechts?) achteraan.

Hallo iedereen.

Ik lees hier af en toe eens mee als bezoeker, maar me toch even geregistreerd!

Ik ben Thomas uit België :)

Bij mijn Octavia 2 FL 2.0 Tfsi Vrs combi heb ik sinds een jaar of 3 een vrij storend geluid.
Het lijkt alsof er iets los ligt in de kofferbak.

Wat ik al allemaal heb gedaan om tot deze conclusie te komen:
Toplagers aan beide laten vervangen,
Alle rubbers achteraan laten vervangen,
Alle bekleding uit de de koffer gehaald icl achterbank, en iemand in de koffer laten zoeken terwijl we een ritje maakten.

Maar helaas, niets hielp tot nu toe.

Mijn vermoeden gaat momenteel uit naar iets los in de tank/vulpijp. Maar aangezien dit een vrij grote kost is, had ik hier graag eens geïnformeerd of dit een voorkomend probleem is.

Zoek ik in de juiste richting?

Bedankt alvast!
 

VAG-man

Forumguru
Ik vermoed een brandstofpomp die in de brandstoftank zit.
Geeft het een wat zingend geluid dat met het toerental meegaat?
 
Nee, eerder een rommelend geluid. en enkel als ik op wegen rij die er niet zo goed bij liggen (85% van de wegen in belgie..)
 

Tees

Donateur
Vulpijp die een beetje los zit kan natuurlijk zijn. Ik moest ook meteen denken aan het reservewiel (heb je die al verwijderd?) of de uitlaat. De uitlaat zit weliswaar links (tenminste, bij mijn F1c, denk bij de O2 ook?) maar maakt wel een bocht naar het midden ongeveer ter hoogte van de achterbank (schat ik).
 
@Tees
Er zit een aftermarket uitlaat op, die zit inderdaad links.
maar het geluid was ervoor al.
Zou er in de vulpijp nog iets van mechanisme zitten? want de vulpijp en tank bestaat uit 1 geheel.

@hemi24
achterbank is er al uitgeweest. ik heb al "naakt" met het interieur rond gereden.
 

Antera

Donateur
Het is altijd lastig zoeken. Misschien eens iemand anders laten rijden en zelf in de kofferbak gaan zitten om het te zoeken?
 
Bovenaan Onderaan