Geluid parkeersensoren

SaH

Nieuw lid
Hallo! Zojuist mijn nieuwe Kamiq opgehaald model 2021. Heel blij mee. Vraagje: zodra ik wil parkeren of dichtbij een object kom, krijg ik niet meteen geluid uit de parkeer sensoren, vooral de voorkant. Ik kan de streepjes wel in het licht grijs zien en pas na een paar keer voor en achteruit krijg ik oranje streepjes en geluid. Hiervoor een golf gehad en deze begon meteen te piepen ook al stond ik stil en iemand liep bijvoorbeeld langs de auto. Heeft iemand dit ook? En ligt dit aan een instelling? Graag jullie tips. Alvast bedankt!

SaH

Nieuw lid
Ja ik was aan het inparkeren en pas na een paar keer voor en achteruit met autos voor en achter me kreeg ik geluid. Maar niet meteen terwijl ik begon met parkeren en had dezelfde afstand

Rallye

Forumguru
Je omschrijving komt mik zo niet bekend voor. Wellicht anderen. Misschien dat een filmpje plaatsen het verduidelijkt.

Canon-Eye

Forumguru
De mijne begint ook op vrij ruime afstand, maar dan met piepjes in een lage frequentie die oploopt bij verdere nadering en uiteindelijk overgaat in een aanhoudende toon. Dán is het wel tijd voor Hó...

hemi24

Forumguru
Zit er geen setting in die je aan kunt zetten dat de parkeersensoren (vóór) onder een bepaalde snelheid actief worden?

Het klinkt alsof ze bij jouw Kamiq pas aan gaan nadat je de achteruit hebt ingelegd…

Bovenaan Onderaan