geluid navigatie stem

Klaasje

Forumguru
Ik heb opeens geen geluid meer van mijn navigatie instructies.
Hoe kani k deze weer aanzetten ?

Ik heb zover ik weet alle mogelijkheden geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.
OP (i) knop drukken voor laatste routinstrucite geeft ook geen volume.

Wanneer ik dan volume harder draai, gaat alleen radio harder, maar niet de instructie.

Iemand een idee?

Groet

KLaas

higgy

Forumguru
Klaasje heeft me al via een pb'tje benaderd, het betreft hier een Columbus. Ik ben er redelijk van overtuigd dat ie per ongeluk in de setup de navigatiestem heeft uitgezet, en heb hem geadviseerd daar even naar te kijken.

Klaasje

Forumguru
Ik ben vandaag bij de dealer geweest en die kregen het ook niet meer aan.
Kan het zijn dat niet de hele DVD opnieuw is ingelezen?

higgy

Forumguru
Heb Klaasje net getracht verder te helpen via de telefoon, maar het lijkt mij toch echt een defecte unit. Terug naar PON d'r mee.

Klaasje

Forumguru
Heb Klaasje net getracht verder te helpen via de telefoon, maar het lijkt mij toch echt een defecte unit. Terug naar PON d'r mee.

Even een update.
De dealer is op dit moment naar een oplossing aan het zoeken. Er is voor mij denk ik maar 1 oplossing.

Vervangen dat ding.
Ik krijg vandaag nog bericht wat gaat gebeuren.
Ik hou jullie op de hoogte

Groet
Klaas

Klaasje

Forumguru
De auto wordt donderdag opgehaald en gaat naar de dealer. Ik krijg zolang een vervangende auto mee. Ben benieuwd wat ze vinden

Klaas

Klaasje

Forumguru
!!!! HET PROBLEEM IS OPGELOST !!!!!

De dealer kon nix vinden en wilde een aanvraag doen ter vervanging van Columbus.
Op weg naar huis besloot ik eens de stem op duits te zetten en tot mijn verbazing begon een dame duits tegen me te praten (dat wil je ook niet). Toen naar engels en ook engelse stem. Terug naar nederlands, kreeg ik de melding "KAN NEDERLANDSE TAAL NIET LADEN".
Thuis aangekomen maar eens de DVD erin gestopt en proberen te laden. Dat werkte helaas ook niet. Na 1 uur stond er nog TAAL LADEN.

Toen een zachte reset uitgevoerd (SETUP, TONE en eject teglijk indrukken) en bij opstarten ging hij plots de nederlandse taal laden en die belgische tante begon tegen me te praten.

Probleem is dus opgelost. Higgy, bedankt voor de support. Deze moeten we maar onthouden voor een volgende keer.

Lykelef

Nieuw lid
Zijn er geen mogelijkheden om andere Nederlandse stemmin in te laden, ik vertrouw vrouwen niet als ze mij de weg moeten wijzen, en zeker niet als ze uit België komen want dat land deugt niet op het gebied van wegen en bebording...

Groet Lykele

Bovenaan Onderaan