Amundsen Geluid in de OC3

Ik was benieuwd hoe men het geluid (van de Amundsen) ervaart in hun OC3. Heb nu een Seat Ibiza ST en de standaard boxen zijn prima en geven een goed geluid en dreunt ook nog best lekker door.

Ik krijg mijn OC3 (GL BL) over anderhalve maand en heb alleen kunnen proefrijden in een OC3 met Columbus en Canton boxen+sub.

Dus weet nog niet hoe het geluid nu in de auto is.

Ik hoor jullie mening
 

Kiekerjan

Forumguru
Ik ben best tevreden over de standaard 8 speakers in mijn Greenline Businessline.

Als je wilt weten hoe het klinkt, moet je gewoon even binnenstappen bij je dealer en vragen of je in een standaard auto mag "proefluisteren".
 

henriz

Forumguru
Redelijk maar niet echt geweldig.
De speakers voor zijn prima. De speakers achter vallen mij tegen.
Je moet de fader instellen op meer naar achteren om überhaupt wat te horen, maar zet je het te veel naar achteren, dan klinkt het alleen maar dof.
 

Remakil

Forumguru
Ik vond het een vlakke boel, te weinig klank. Dus heb de boel en update gegeven middels Hertz speakers, een Rockford sub en versterker... nu is er eindelijk sprake van lekker geluid... :)
 
A.s. zaterdag wordt mijn O3 ook voorzien van een Rockfort-Fosgate installatie.
De standaard installatie klink redelijk als je stilstaat, maar als je gaat rijden is deze zeer vlak en ben je die snel moe.
Als je de radio alleen gebruikt voor een muziekaal behangetje is die voldoende.
 
Zoals gezegd is er een sub van Rockford Fosgate ongebouwd.
Het gaat om de actieve sub P300-10 wat staat voor Punchline, 300 W RMS en 10 inch.
Geluid in het laag is nu stukken beter, maar meteen valt de rest van de standaard installatie door de mand.
Op een ander forum heb ik gelezen dat de frequentie en db verloop totaal fout zit.
Ik ga dus nog verder kijken voor een DSP met andere compo speakers.
Ik houd jullie op de hoogte, hier alvast wat foto's van de inbouw.
 

Bijlagen

  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    107,2 KB · Weergaven: 130
  • foto 3.JPG
    foto 3.JPG
    144,1 KB · Weergaven: 126
Bovenaan Onderaan