Geluid flitsmeister Columbus

Freeze01

Nieuw lid
Goedenavond,

Klopt het dat Flitsmeister geen geluid geeft over de canton speakers als ik radio luister?
Ik heb volgens mij nu alle instellingen geprobeerd, helaas zonder succes.

Ik heb een iPhone 8, mocht dat iets uitmaken.

Wellicht zie ik iets over het hoofd?
 

RoelF

Forumguru
Klinkt mij logisch. Je geeft aan dat je radio luistert. Als je geluid van je telefoon wilt, zal je bluetooth als bron moeten kiezen ipv radio.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja, dat klopt. Je moet met de iPhone muziek luisteren om meldingen van Flitsmeister door te krijgen. Ook als de muziek gepauzeerd is zal de melding doorkomen, maar niet als je op een ander systeem zit. (radio, jukebox, cd/dvd)
Helaas niet in te stellen.
Als je gebruik maakt van Apple Carplay doet hij het ook.

Ik luister zelf eigenlijk altijd Spotify.
 

Freeze01

Nieuw lid
Je zou toch denken dat wanneer een oproep via Bluetooth “geforceerd” door de speakers komt, dat dit met Flitsmeister ook zou moeten kunnen... iig bedankt voor de reacties/bevestiging!
 

RoelF

Forumguru
Je bedoelt dat Flitsmeister een binnenkomend telefoongesprek moet simuleren?

"De twee Bluetooth opties die verschijnen zijn twee verschillende zogenaamde Bluetooth protocollen. "A2DP" is de reguliere variant, ons advies is om deze als eerste te kiezen. Werkt dit niet? Probeer dan "A2DP alternatief". Deze optie maakt het mogelijk om carkits te ondersteunen die niet officieel geluid en muziek kunnen afspelen. In de praktijk betekent dit dat sommige carkits denken dat er een oproep gaande is waar dan het geluid wordt afgespeeld. Flitsmeister kan echter geen oproep starten dus dit is alleen wat de carkit 'denkt', je blijft gewoon bereikbaar voor inkomende oproepen. Let op dat de kwaliteit van het geluid minder zal zijn bij gebruik van deze optie."

Dit klinkt alsof A2DP alternatief de instelling is die je zoekt (...sommige carkits denken dat er een oproep gaande is ...). Als deze instelling niet werkt met de Clumbus, zal deze mogelijk te slim zijn. Ik gebruik zelf FM niet. Wellicht dat andere leden meer info hebben.
 
Laatst bewerkt:

Freeze01

Nieuw lid
Goedemorgen, die instellingen had ik inderdaad al gevonden en geprobeerd. Beide opties, A2DP en alternatief, werken niet. Ook de automatische stand werkt niet. Werkt het bij @Rallye wel? Icm een iPhone ?

Iig dank voor het meedenken!
 

Rallye

Forumguru
@Freeze01 Bij mij werkt het wel met de extra instellingen op mijn iPhone.
Als ik FM start komt de "startpiep" eerst. Enkel verkeersmeldingen willen wel eens uitvallen. De radio gaat dan wel stil, maar je hoort even niets of de laatste woorden van de melding. De flitswaarschuwing komt wel door.

Volkomen betrouwbaar is het niet. Heel soms krijg ik de startpiep al niet. Dan moet ik de telefoon even ontkoppelen en koppelen en dan gaat het goed.

Laatst gemerkt (als bijrijder) dat er als de telefoon niet via bluetooth is aangesloten, er geen geluid meer komt met FM. Dan zou ik dus de instellingen terug moeten zetten.
 

Freeze01

Nieuw lid
Ok, duidelijk. Ik heb tot nu helemaal geen meldingen gehad. Vanmorgen maar Radio geluisterd via TuneIn radio en Bluetooth. Dan werkt FM prima. Wellicht volgt er ooit nog een goed werkende update vanuit FM
 

B.Stuurder

Forumguru
Laatst gemerkt (als bijrijder) dat er als de telefoon niet via bluetooth is aangesloten, er geen geluid meer komt met FM. Dan zou ik dus de instellingen terug moeten zetten.
Bedoel je dat er uit de telefoon geen geluid meer komt? Of als je met een kabel bent aangesloten op de auto?
 

Rallye

Forumguru
FM geeft nu ik de instellingen voor gebruik bij bluetooth heb aangepast (en dat dus naar redelijke tevredenheid werkt) nog maar heel zacht geluid als de telefoon niet via bluetooth is aangesloten.
 

AndreM

Forumguru
Let wel op!

Als je de App van Flitsmeister update, het kan voorkomen dat je geluids instellingen in het menu van Flitsmeister weer anders staan als eerder ingesteld.
Dit heb ik zelf al meerdere malen aan de hand gehad. :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Handigste is gewoon in de flitsmeister app selecteren dat je de meldingen over je iPhone speaker wilt krijgen, zo heb ik het al jaren ingesteld en dat bevalt me prima.
 

pd4fdn

Nieuw lid
Ik heb een samsung s6 met fm geïnstalleerd. Onder geluidsopties heb ik bij help ik hoor geen geluiden de instelling staan dat hij het geluid afspeelt met vetraging en simuleer oproep staat aan.
Het maakt nu niet uit van welke bron er geluisterd wordt, fm simuleert een oproep en de melding komt netjes door.

Ik heb wel alleen de flitsers en flitspalen op signaleer bij nadering staan, overige opties staan uit.
Over de telefoon speaker kan natuurlijk ook, maar deze is vrij zacht en is dus niet goed te verstaan als de muziek aanstaat ;)
 
Bovenaan Onderaan