Geluid dieseltank bij schakelen

logistalex

Nieuw lid
Hallo allen,

Ik wou even advies ivm een geluid dat ik achterin hoor sinds een herstelling.
Als ik schakel of kort rem, hoor ik soms de brandstof in de tank kloppen / schudden (of iets in die aard) als de tank best vol zit.

Ik heb dit bij voorgaande wagens nog nooit gehad (vw, audi, volvo), maar de garage zegt me dat dit normaal is, omdat de isolatie veel minder is bij Skoda dan bij andere merken.

Iemand hier ervaringen mee ?

Alvast bedankt !
 

hemi24

Forumguru
... sinds een herstelling..?

Voor die tijd was het er niet? Wat is er hersteld dan?

Misschien zou je jezelf ook even willen voorstellen in het Meet & Greet gedeelte van het forum?
 

CDK

Forumguru
In mijn Kodiaq hoor ik het ook, in al mijn voorgaande auto’s (waaronder 2 Superbs van de 2e generatie) heb ik dat nooit gehoord.
 

Bakkertje

Forumguru
Nooit zo bij stilgestaan eerlijk gezegd, maar inderdaad bij mijn voorgaande Passat (1.6 TDI uit 2015) hoorde ik dat ook wel eens, nu in de Touran (1.5 TSI) eigenlijk nooit.
Beide auto's zijn van het MQB platform, dus in de basis op veel punten gelijk lijkt me..

Nou ja in m'n buik klotst het ook wel eens, nooit mee naar de dokter geweest..
 

Joh@n

Forumguru
Hallo allen,
Ik heb dit bij voorgaande wagens nog nooit gehad (vw, audi, volvo), maar de garage zegt me dat dit normaal is, omdat de isolatie veel minder is bij Skoda dan bij andere merken.
Bij mijn Golf en de V40 heb ik het ook gehad hoor, weliswaar misschien iets minder luid maar het geklots was er zeker wel. Op zich is het ook niet gek dat iets waar ruimte is heen en weer kan gaan en vloeistof is nou eenmaal niet stil in zo'n ruimte :)
 
Zomer 2019 had ik op vakantie een kodiaq mee maar het enige geluid dat ik hoorde was het slurpende geluid in de tank. -grapje- Ik heb in geen enkele Skoda gehoord.
 

logistalex

Nieuw lid
Hallo,

@WhiteSuperB , bedankt voor het forum, lijkt dan inderdaad wel vaker voor te komen ...

@hemi24 , sinds een herstelling aan de achterbumper, maar maarwaschijnlijk luister ik nu veel aandachtiger dan ervoor :) De wagen is nog 2 keer binnen geweest bij de garage maar ze konden niets vinden ivm het geluid... & voorstellen zal ik zeker doen.

Bedankt!
 
Hallo allen,

Ik wou even advies ivm een geluid dat ik achterin hoor sinds een herstelling.
Als ik schakel of kort rem, hoor ik soms de brandstof in de tank kloppen / schudden (of iets in die aard) als de tank best vol zit.

Ik heb dit bij voorgaande wagens nog nooit gehad (vw, audi, volvo), maar de garage zegt me dat dit normaal is, omdat de isolatie veel minder is bij Skoda dan bij andere merken.

Iemand hier ervaringen mee ?

Alvast bedankt !

Ja ik ervaar dit geluid ook irriteert mij ook wel. Ik heb het bij remmen en optrekken of er iets los zit. Octavia combi sbl 1.6 tdi dsg eind 2019
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan