Geluid bij ver en ontgrendelen Yeti

Ardin

Nieuw lid
eigenlijk wilde ik een nieuwe vraag stellen maar om de een of andere reden lukt dat me niet , maar ik hoop dan ook dat mijn vraag hier een antwoord krijgt (of een helpende hand om die vraag hier op het juiste forum te stellen ) is of bestaat er een mogelijkheid om op mijn Yeti na het afgrendelen met de afstandsbediening niet alleen een knipperlichtsignaal maar OOK een geluidssignaal te kunnen horen zo van biepbiepbiep .
alvast mijn dank

turboturbo

Forumguru
@Ardin welkom hier met je vraag. Een moderator heeft je vraag uit het wieldoppen topic gehaald en op de juiste plek hier geplaatst. Veel plezier op dit forum!

Monteurtje

Forumguru
Als de auto een affabriek alarm heeft, dan is dat ingesteld. En gaat dat via de alarmhoorn.
Als je geen alarm hebt, dan kan het ook. Maar dan gaat het geluid via de claxon. Die wordt dan heel kort aangestuurd. Waardoor die wat zachter klinkt. Dit moet met behulp van een testkast ingesteld worden.

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat mijn Fabia van nature alleen de "klik!" van de vergrendeling laat horen (en de knippers laat zien). Is voor mij ruim voldoende signaal - en als ik eens in de nachtelijke uren thuiskom geeft het geen overlast voor de buren.
Dat laatste zou voor mij juist een reden zijn geweest om het geluidssignaal uit te schakelen...

Noord26

Forumguru
Van dat geluidssignaal wordt je echt niet wakker hoor @Canon-Eye. Tenminste niet van dat piepje als je alarm hebt (zoals bij ons). Via de claxon klinkt het altijd maar suf, alsof hij defect is en is wel overduidelijk luider.

ertromp

Forumguru
Om weer terug on topic te komen na het uitstapje van kanonslag:
Dat signaal via de hoorn is ook in te stellen via VCDS en is zoals @Monteurtje een subtiel zeer kortstondig geluid via de claxon.

Voor de O3 rijders ook in te stellen waarbij de optie aan/uit gezet kan worden middels een vinkje op Columbus / Amundsen

Cordoba

Forumguru
Ik heb al van verschillende mensen gehoord, dat ze na aanvankelijk het claxongeluid te hebben ingeschakeld te hebben, dit toch weer uit hebben laten schakelen, omdat het 's nachts in de stilte toch wel behoorlijk luid is. Persoonlijk lijkt mij dat ook te luid, net als @Canon-Eye vind ik het klik-klak geluid in combinatie met de alarmlichten, voldoende.

EdK

Forumguru
tsja de Yeti heeft ook nog eens een dubbele claxon ipv één lullig dingetje.
Ik zou het zeker niet doen met me Yeti, wil geen ruzie met me buurtje hebben hierom.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het bij onze Beetle ook ooit ingeschakeld (gewoon omdat het kan) en direct weer uit. Vond het een beetje knullig zo'n kort toetertje..

Ardin

Nieuw lid
hierbij : een ieder bedankt voor de bijdrage en ik zal vragen aan auto arena in venlo of zij het "toeter"signaal willen activeren voor mij , voor hun een koud kunstje voor mij een dagtaak ( of meer )

Bovenaan Onderaan