Amundsen Geluid aanwijzingen

stijnheidi

Senior Member
Ik heb achteraf een amundsen + navigatie in mijn Superb laten zetten. Nu stoor ik me eraan dat het geluid van de radio op hetzelfde volume doorgaat als er een aanwijzing is. Bij mijn vorige auto van de VAG groep werd het geluid tijdens een aanwijzing iets gedempt. wat ik persoonlijk fijner vond.
Voor zover ik heb kunnen nagaan is alleen de geluidsterkte van de aanwijzing aan te passen.
Ervaren jullie hetzelfde of is hier nog een oplossing voor?
 

Pendragon

Forumguru
In de Columbus had ik daar volgens mij een instelling voor, maar bij de Amundsen (ik heb geen +) is dat niet zo. Het geluid wordt volgens mij gedempt wanneer je het volume van de navigatie harder hebt staan dan het geluid van de radio. Ik zal het vanmiddag wanneer ik naar huis ga even uitproberen en laat het je weten.
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij is het afhankelijk van de diverse volumes, want ook bij mij gaat ie niet altijd zachter.
 

CDK

Forumguru
als je op het moment dat je aanwijzingen krijgt aan de volume toets draait, slaat het de laatste waarde als instelling op, althans.... dat is zo bij mijn Columbus.... neem aan dat dat dan bij de Amundsen ook zo is.... als het commando volume lager is als de muziek, hoort de muziek gedempt te worden.

greetz Corné
 

Joske

Forumguru
In setup kan je de volumes instellen van elke soort melding, misschien dat die van de navigatie-stem te stil staat ingesteld?
 

stijnheidi

Senior Member
ik ga straks op de weg naar huis het een en ander proberen. De set up van de navigatiestem had ik al gevonden.
 

stijnheidi

Senior Member
Ik heb even wat getest. als ik het volume van de radio hard zet 15-16 en het volume van de aanwijzing op 11 dan dempt ie. maar als de radio op volume 9 staat (waar ik hem bijna altijd op heb staan) dan dempt ie niet of nagenoeg niet. meer mensen deze ervaring?
 

andrehj

Forumguru
Ik heb even wat getest. als ik het volume van de radio hard zet 15-16 en het volume van de aanwijzing op 11 dan dempt ie. maar als de radio op volume 9 staat (waar ik hem bijna altijd op heb staan) dan dempt ie niet of nagenoeg niet. meer mensen deze ervaring?
Ja, dit klopt, of hij wel of niet dempt heeft met de relatieve volumes te maken.
 
Bovenaan Onderaan