Gekraak, piepjes etc.

PeterB

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb m'n O2 sinds 1 week. Hij rijd prima alleen kwam ik er achter dat uit de achterportieren een soort gekraak komt. Bij iedere oneffenheid hoor je het. Het klinkt alsof je een plakstrip van metaal lostrekt. Daarnaast heb ik ook last van een 'piepje' aan de rechterkant achter. Dit hoor je als je over een drempel gaat.
Heeft iemand anders ook deze ervaringen? Moet ik me zorgen maken?
 

Karstieman

Forumguru
@Peter: Gewoon even terug naar je dealer.
Hij hoort ervoor te zorgen dat alle piepjes en kraakjes verdwijnen.
Je hebt tenslotte niet betaald voor een piepende auto /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Ik heb mijn O2 nu bijna 1 jaar. En wat scheelt er nog aan?

De stream die voor geen meter werkt zo als een autoradio dient te werken. Skoda internationaal is weer maar eens aan een nieuwe sofware aan het werken. Heeft de audience dat probleem ook? Anders eens ijveren voor zo een radio te krijgen in ruil voor het ongemak.

En een irritant windgeruis linksachter bij snelheden van meer dan 100km/h. Dit laatse hebben ze laatst bij mijn dealer afgedaan als een normaal geluid. Maar na wat speurwerk op deze site en het duitse forum heb ik eindelik het bewijs gekregen dat er wel degelijk iets niet klopt met de linkerachterruit. Mijn dealer wist hier niks over. In ieder geval hij moet binnenkort binnen voor een 300000 km beurt en hij gaat daar niet buiten voordat dat geruis gefikst is.


Mijn boiling point wordt zoetjes aan bereikt. Ik heb niet veel meer nodig om enkele serieuze stappen te zetten.

Buiten dat zalige auto om mee te rijden, heerlijke ekofferruimte etc..
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Buiten dat zalige auto om mee te rijden, heerlijke ekofferruimte etc..

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/koffie.gif pff. ik dacht al..die wordt nooit meer positief ! /forum/images/graemlins/smile.gif
 

PeterB

Nieuw lid
Ik was zeterdag al even bij de dealer langs geweest. Volgens hem was ik de eerste met een dergelijke klacht?! (lijkt me stug).
Er was geen monteur beschikbaar dus ik moet deze week ff terugkomen.
Ik hoop maar dat ze het kunnen vinden en het niet gaan afdoen in de trant van 'het hoort zo'.
 

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik was zeterdag al even bij de dealer langs geweest.

[/ QUOTE ]

Is zeterdag een nieuwe dag in de week. /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/24.gif
 

Reinier

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij komt het bij m'n linkervoorportier vandaan (bovenin bij B-stijl). Er is wel meer over gepost. Het schijnen de deurrubbers te zijn. Oplossingen liggen in de sfeer van inspuiten rubbers en opnieuw afhangen portier. Ik heb komende donderdag een afspraak bij de garage. Dan moeten ze 't maar 's fijn oplossen. /forum/images/graemlins/mad.gif
 

Sirius

Nieuw lid
Heb ook een tijdje last gehad van gepiep achteruit bij drempels. Wilde al bijna teruggaan naar de dealer toen bleek dat de sluiting van 1 helft van de neerklapbare achterbank niet goed dicht zat. Dat kun je zien doordat er een rood nokje uitsteekt.
 

PeterB

Nieuw lid
Verdomd....bedankt voor de tip. Inderdaad, ik zag het rode nokje. Even de bank naar beneden geklapt en opnieuw omhoog geklapt... en de piep is weg!
Nu dat gekraak nog. Deze week even langs de garage.
 
hoi Octofreak,

Wat hebben zedan precies gedaan met die rubbers? Kwestie het te kunnen uitleggen aan mijn dealer als ze van niks weten...
 

PeterB

Nieuw lid
Hoi,

ik ben bij de garage geweest. De monteur reed een stukje mee en constateerde direct dat het aan de rubbers lag (hier had de dealer ook een brief over ontvangen van de importeur). Het is dus een bekend probleem. De oplossing is het invetten van de rubbers met een speciale vet soort. Dit hadden ze niet op voorraad maar het is besteld.
Ik laat weten hoe het afloopt als het spul er is.
 

sunnyboy

Senior Member
Bij mij heeft de dealer het gekraak van de deurrubbers verholpen dmv siliconenspray.
Moet overigens wel herhaald worden na enige weken tot een maand.
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
hoi Octofreak,

Wat hebben zedan precies gedaan met die rubbers? Kwestie het te kunnen uitleggen aan mijn dealer als ze van niks weten...

[/ QUOTE ]
Nou het antwoord is nu inmiddels wel gegeven...succes! /forum/images/graemlins/smile.gif
 
thx octofreak!!!

Kan je dan nog eventjes de contactgegevens van je dealer doorgeven. Want bij de mijne wisten ze niks van dat rubberprobleem. Het was volgens hun (de grote baas van de zaak notabene) een volstrekt normaal geluid..... Kunnen ze daar even mee bellen, want ik moet ze precies alles voorkauwen..

Thx in advance
 

Reinier

Nieuw lid
Laatst hebben ze er bij mij ook naar gekeken en wat droogsmeermiddel gebruikt. Het leek te werken, maar het gekraak kwam al snel weer terug... /forum/images/graemlins/mad.gif Nu blijkt dat er speciaal spul voor is zal ik maar weer 's gaan /forum/images/graemlins/623.gif met de dealer. Daar hadden ze er trouwens niet eerder van gehoord, wel geruis van het linkerachterraam... maar hopen dat dat me bespaard blijft.... /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
thx octofreak!!!

Kan je dan nog eventjes de contactgegevens van je dealer doorgeven. Want bij de mijne wisten ze niks van dat rubberprobleem. Het was volgens hun (de grote baas van de zaak notabene) een volstrekt normaal geluid..... Kunnen ze daar even mee bellen, want ik moet ze precies alles voorkauwen..

Thx in advance

[/ QUOTE ]

Mijn dealer is Van den Akker in Helmond. Kun je gewoon op www.skoda.nl vinden. Zij kenden het probleem al van de octavia I.

Nogmaals succes /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan