Gekraak Interieur

Sinds januari dit jaar is de Skoda Octavia Combi Élégance Businessline uit 2014 ingeruild voor een nieuwe Skoda Octavia Combi Style Business 1.0 TSi. Gelukkig was het mogelijk om eindelijk eens voor benzine te gaan in de lease, anders was de Skoda Octavia geen optie meer geweest in de lease.

Tot nu toe uitermate tevreden over de auto, alleen wat me minder bevalt, is dat bij hogere temperaturen het interieur wel erg kraakt in de auto. Zeker bij inparkeren en bochten nemen, komt overal gekraak vandaan binnen in de auto (voorstoelen, achterbank). Het lijkt net of alles in latex is gewikkeld en lekker over elkaar heen wrijft. Erg irritant en storend.

Ik moet zeggen dat ik hier nauwelijks tot geen problemen met had bij de vorige Skoda.

Hebben andere berijders hier ook last van? Kan het liggen aan de, door de dealer, gebruikte poetsmiddelen voor het interieur? Of is het iets anders, rubbers misschien? Is het iets wat ik zelf kan verhelpen?

Alvast dank voor enige reactie.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bij mij (pfl o3, eind 2016) kraakt de middenconsole. Als ik het klepje van het bakje voor je telefoon iets open zet is het gekraak weg. Er rammelt ook hier en daar iets maar dat heb ik nog niet kunnen plaatsen, en is niet zo erg dat ik me er continu aan erger.

Gekraak overigens nog niet voorgelegd aan de dealer.
 
@jjkester, ik heb een klein deel van het gekraak kunnen achterhalen. Dat is het gekraak van de voorstoel. Ik ben redelijk lang, dus mijn stoel staat op de laagste stand en dan lijkt het of de kunststofpanelen aan de zijkant van de stoel wrijven over de kunststofpanelen van de stijlen.

Dat had ik ook bij mijn vorige Skoda ook en dat was te verhelpen door de stoel net niet helemaal in de laagste stand te zetten.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan