Gekraak achteraan

Gege001

Actief lid
Hallo allemaal,

De laatste tijd hoor ik regelmatig een soort "gekraak" achteraan de wagen, van zodra ik met de achterste as bijvoorbeeld een verkeersdrempel over rijd.
Iets met de vering ?

Nog iemand die ervaring ? Een gekend probleem ?

Graag jullie reacties !

G.
 

Antera

Donateur
Ik weet dat de Golf een tijdje een probleem heeft gehad met de demper en dat die ook kraakte. Of dit bij de Superb eenzelfde probleem is durf ik niet te zeggen
 

BramBam

Forumguru
Heb ik sinds kort ook met mijn Leon, dus lijkt wel een VAG generiek probleem. Ga er niets meer aan (laten) doen, omdat ik hopelijk binnen nu en 2 maanden mijn Kodiaq in ontvangst kan nemen.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik had dat ook bij m'n O2 combi en had het vermoeden dat het aan de deurrubbers lag. Je zou eens kunnen proberen deze wat in te vetten.
 

MrEdge_

Forumguru
Ik heb dit aan de voorzijde gehad. Men had het inderdaad over rubbers van de draagarmen, maar bij nadere inspectie bleek dat het gekraak werd veroorzaakt doordat de veer tegen de veerschotel aankwam (ijzer op ijzer). Normaal zit daar een rubber tussen, dat in mijn geval kapot was gegaan.

Het invetten van de rubbers van de draagarmen had bij mij in elk geval geen effect. Vervanging van de veerschotel wel :)
 
Ik heb ook last van dit gekraak. Later deze maand krijgt de auto een VOI-beurt. Ik heb dit gekraak al gemeld...
 
Bovenaan Onderaan