Geheugenverlies Columbus

Octaan

Nieuw lid
Bij mijn Octavia 3 (A7) uit januari 2017 (pre-facelift) heb ik al twee keer gehad dat alle DAB+ zenders, die ik als voorkeuze in het geheugen van mijn Columbus radio had gezet, na opstarten geheel verdwenen waren. De voorkeurszenders van de FM waren nog wel bewaard. Herkent iemand dit? Zou het een defecte zijn van de DAB+ module, de Columbus of een software probleem? Weet iemand een oplossing om het te voorkomen?
 

Spector

Forumguru
Ik geloof niet dat het een defect aan de DAB+ module is, ik heb het zelf ook al 2 keer gehad in anderhalf jaar. Zenders opnieuw ingesteld en door. Ik heb er persoonlijk nog nooit iets achter gezocht.
 

Antera

Donateur
Heb je personalisatie en verschillende sleutels in gebruik? Zo niet dan is het ene vreemd euvel waar ik weinig over durf te zeggen.
 

Octaan

Nieuw lid
Toevallig vorige week ook gehad in mijn SuperB. Alleen de DAB voorkeuze zenders waren weg. Na een reset van de Columbus (x seconden de powerknop vasthouden tot hij herstart) waren ze bij mij weer terug.

Dat is een goede tip, bedankt. Als het zo simpel te verhelpen is, dan is het eigenlijk geen storend probleem! Ik zal het een volgend keer ook eens proberen zo te verhelpen.
 
Bovenaan Onderaan