Geheugenfuntie stoel defect

fl0riz

Lid
Sinds enkele weken rijd ik nu naar volle tevredenheid in mijn nieuwe Superb Style businessline. Ik heb express mijn stoel nog niet ingesteld, omdat ik eerst mijn optimale zitpositie in de praktijk wilde testen.

Nu ik deze heb gevonden en wilde opslaan in het geheugen, blijkt dit niet te werken... Ik houd de 'set' knop ingedrukt en druk daarna op de 1,2 of 3, maarer gebeurt niks.
Je zou een geluidje ter bevestiging moeten horen, maar die komt er niet.
Ook slaat hij de stand niet op.

Herkent iemand dit probleem? Of vergeet ik wellicht iets?
 

Tassin

Forumguru
Je moet kort op Set drukken en vervolgens op 1, 2 of 3. Niet gelijktijdig indrukken.
 

andrehj

Forumguru
Bij een S2 moet je volgens mij de Set knop kort indrukken, en daarna het geheugennummer. Ook gewoon kort dus. Dan komt er een "Bong".
 
Hallo Floriz,

Dit heb ik ook gehad.
De oplossing is om naast de stoel te hurken en de stoel maximaal omhoog doen, als deze stopt nog een x drukken.
Pas op voor je zonneklep!

Daarna zou je geheugen weer moeten werken.
Anders even helemaal terug naar laag en wederom naar maximaal h
 

Yeti2015

Forumguru
Ook bij mijn Yeti model 2016 moet ik de set knop kort indrukken en dan de nummerknop tot het piepje.
 

fl0riz

Lid
Dank voor alle reacties. Volgens het boekje van de S3 is het echt 'set' ingedrukt houden en dan binnen 10sec. 1,2,3 indrukken...

Hallo Floriz,

Dit heb ik ook gehad.
De oplossing is om naast de stoel te hurken en de stoel maximaal omhoog doen, als deze stopt nog een x drukken.
Pas op voor je zonneklep!

Daarna zou je geheugen weer moeten werken.
Anders even helemaal terug naar laag en wederom naar maximaal h

Deze oplossing las ik idd op een VW forum. Ik heb alles maximaal naar voren gedaan, maar heeft helaas niet geholpen. Jij hebt zelf ook een S3? Kreeg je ook een bevestigingsgeluidje na het uitvoeren van deze handeling?
 

BWK

Lid
vervelend Floris, heb de dealer het laten doen omdat ik al problemen las op forum.
ps: bij mij slaat hij automatisch de laatste wijzigingen op (behorende bij de sleutel). Ik heb niet 1 optimale positie met mijn winterjas aan zet ik hem ietsjes acheruit. ;)
 
Hier onder een oude post waarin ik dit heb beschreven.


Vandaag een irritatie factortje.:mad:

Het stoelgeheugen deed ineens niets meer!:mad::laugh:
Geen boing bij opslaan en stand 1,2 en 3 gaven niet thuis.
Ik ben een behoorlijke zeikerd wat zit positie betreft en verstel tijdens de rit nogal eens van instelling.

Boekje erbij zekeringen kast gezocht, allemaal oke!
Op een engelse skoda site stond een tip (mischien al gemeld hier maar kon het niet vinden).

Reset van stoel geheugen.
Let op contact aan motor uit, en doe dit terwijl je buiten naast de stoel staat.
Neem van mij aan als je dit zittend doet je of erg lenig bent of morgen je bed niet meer uit komt.:tegek:

1-Rugleuning helemaal naar voren, als de stoel stopt los laten en nog een x de knop indrukken dan verschuift de leuning nog een stukje.
2-Zitting helemaal naar voren schuiven, ook daar na uiterste stand nig een x indrukken.
3-Zitting helemaal naar beneden kantelen (voorzijde van de zitting).
Nu hoor je 3x een boing en alles werkt weer oke.

Bij mijn S3 werkte dit niet.
Pas toen ik de stoel zitting helemaal omhoog deed (let op positie van je rug leuning anders raakt hij je zonnescherm!) hoorde ik 2x een boing geluid.
Daarna werkte alles weer naar behoren.:yeehaa:
 

fl0riz

Lid
toch nog maar eens proberen vandaag, kan best zijn dat ik na het verstellen niet dat laatste stukje heb gedaan.
 
Beste Fl0riz, ik ben voor dit euvel met mijn S3 vorige week naar de dealer geweest. Van de ene op de andere dag werkte mijn geheugen functie ook niet meer. In het menu kreeg ik ook de zetel koppeling met mijn sleutel niet gedeactiveerd.
Ondertussen werkt alles terug perfect.
 

bluefoxamazone

Nieuw lid
hier ook stoel ge herinitialiseerd met de procedure beschreven door collega lebber67. Stoel functioneert weer als voorheen. was blijkbaar zijn positie kwijt. dank voor de tip
 

salva

Nieuw lid
....Het stoelgeheugen deed ineens niets meer!.....
Reset van stoel geheugen.
Let op contact aan motor uit, en doe dit terwijl je buiten naast de stoel staat......

1-Rugleuning helemaal naar voren, als de stoel stopt los laten en nog een x de knop indrukken dan verschuift de leuning nog een stukje.
2-Zitting helemaal naar voren schuiven, ook daar na uiterste stand nig een x indrukken.
3-Zitting helemaal naar beneden kantelen (voorzijde van de zitting).
Nu hoor je 3x een boing en alles werkt weer oke.

Bij mijn S3 werkte dit niet.
Pas toen ik de stoel zitting helemaal omhoog deed (let op positie van je rug leuning anders raakt hij je zonnescherm!) hoorde ik 2x een boing geluid.
Daarna werkte alles weer naar behoren.:yeehaa:
Beste lebber.Ik heb dit bij mijn audi A8 gedaan van 2015.Zetelgeheugen chauffeurkant deed het niet meer.Het werkt weer dankzij u.Bedankt kerel.
 

Martijn1973

Nieuw lid
Gisteren een ‘nieuwe’ Superb in ontvangst genomen. Een opvolger voor Superb uit 2010 die we hadden (zie profielfoto).
Een 3T Kombi uit 2017.
Alleen... de geheugenfunctie van de berijdersstoel werkt niet en kan ik via het menu de stoel positie ook niet koppelen met de sleutel. Die optie is uitgevinkt en als ik erop druk om aan te vinken dan negeert de auto mijn commando.
De 1,2 en 3 knoppe doen dus niets en na SET knop in te drukke en daarna een getal te kiezen doet niets.

ik heb daarom de opties hier gelezen om de stoel weer ‘in te leren’ door de stoel in allerlei standen te zetten met contact aan maar krijg nergens een geluidje dat de stoel gereset is en blijft de geheugenknopjes niets doen..

stoel omhoog, omlaag naar voren, alles lijk in nu gedaan te hebben.. niks werkt..

hebben jullie nog tips of moet ik maar naar de dealer steller?
Groet
Martijn
 

Martijn1973

Nieuw lid
Misschien ook even melden bij de partij waar je gisteren je auto hebt opgehaald?
Gewoon bij een auto handelaar, geen dealer, maar is dat relevant?
De verkoper is wel relaxed hoor, die zegt dat ik het maar moet laten fixen en hij dekt de kosten. Dus dat is fijn.
 

hemi24

Forumguru
Vanwaar je vraag dan? Breng de auto lekker naar de officiële dealer en laat het fixen…
Kunnen ze hij het uitlezen ook gelijk kijken of er verder nog storingen in het geheugen zitten!
 

Martijn1973

Nieuw lid
heel simpel: omdat ik liever zelf probeer en ervan leer dan dat ik een dealer eraan laat zitten. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan