Geheugen kaartjes(SDMC)problemen

dijuk

Nieuw lid
Hallo allemaal,zijn er mensen die ervaringen hebben met``goedkope``sdhc kaartjes.
Ik kan er helemaal niet veel opzetten dan gaan alle nummers(mp3)raar doen??(16GB)

ik heb nu een goedkope van internet,ligt het daar misschien aan???

Graag info

BVD Dirk.

Gieliovd

Forumguru
Ja hoor... ik neem aan dat je SD-HC bedoelt, Secure Digital-High Capacity dus.

Er zitten allemaal chips in van de grote hoop. De rest is plastic.

Je zult wel iets fout doen.

- Kaartje formatteren, FAT32 lijkt mij
- Data erop knallen (drag/drop)
- Spelen!

Werkt het niet? Waarop probeer je het af te spelen? Sommige apparaten hebben het niet op SDHC kaartjes.

dijuk

Nieuw lid
Ja hoor... ik neem aan dat je SD-HC bedoelt, Secure Digital-High Capacity dus.

Er zitten allemaal chips in van de grote hoop. De rest is plastic.

Je zult wel iets fout doen.

- Kaartje formatteren, FAT32 lijkt mij
- Data erop knallen (drag/drop)
- Spelen!

Werkt het niet? Waarop probeer je het af te spelen? Sommige apparaten hebben het niet op SDHC kaartjes.

Amundsen moet het goed mee gaan..........
Kan tot 32GB volgens het boekje.
Ik denk dat het aan het kaartje ligt

Gieliovd

Forumguru
Heb je gedaan zoals ik schreef? Juist geformatteerd?

Het is heel vreemd dat er maar een beetje op gaat.

Als het alleen afspelen zou zijn, zou je misschien kunnen denken aan MP3's met VBR ofzo die hij niet lekker vindt.

Ted

Forumguru
Je moet een directory aanmaken dan kan je onder een FAT 32 meer dan 1 Gbt data kwijt.

dijuk

Nieuw lid
Heb je gedaan zoals ik schreef? Juist geformatteerd?

Het is heel vreemd dat er maar een beetje op gaat.

Als het alleen afspelen zou zijn, zou je misschien kunnen denken aan MP3's met VBR ofzo die hij niet lekker vindt.

Meerdere keren geformatteerd......
Ik snap er ook niets van!!

Gieliovd

Forumguru
Nouja, ook iedere webshop heeft gewoon garantie, dus maandag de telefoon pakken, nieuw kaartje laten opsturen en deze retour!

Wallie

Lid
Weet niet of je een 32gb kaart hebt gekocht, maar bijv via marktplaats, zijn er een hoop oplichters actief die 16gb kaartjes als 32 verkopen (windows herkent wel 32gb, omdat ze de partitie tabel hebben aangepast, maar je zal er echt niet meer als 16 op krijgen).

anton1938

Nieuw lid
volgens mijn boekje alleen maar SD

Apart, volgens mijn boekje kan je alleen maar een SD kaart en geen SDHC gebruiken.

Sinds ik een SD kaartje erin heb gedaan, geen probleem meer.

Ik gebruik in mijn Amundsen een Sandisk Micro SDHC 8GB en geen enkel probleem mee. (Micro SDHC zit met een adapter in de Amundsen). Ik heb ook kort gereden met een Nokia Micro SDHC 4GB (zat standaard in mijn telefoon), ook dat werkte goed alleen zat die 4GB te snel vol met muziek.

Bovenaan Onderaan