Geheugen elektrische stoelen werkt niet

Hoi allen!

Na lang proberen heb ik toch jullie hulp nodig! De geheugenstand van mijn electrische stoelen van onze Superb III 2017 werkt niet. Auto in november 2023 gekocht, opties verkennen en toen werkte het al niet. Ach niet nodig dacht ik, komt nog wel. Maar de vrouw heeft korte benen dus is het soms wurmen om erin te komen. Het stoort me nu toch. Boekje erbij, alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet.
- Auto op contact, kort SET, dan 1/2/3 geen reactie en akoestisch geluid
- Lopende motor, kort SET, idem
- bovenstaande mogelijkheden, langere SET, idem
- bedieningen electrische stoel werken wel.

Via menu naar wageninstellingen en daar staat bij instellingen stoelen “ stoelstand opslaan” en ”sleutel geactiveerd“. Bij die laatste een groene vink. Kan deze aantikken, maar vinkje niet verwijderen.

Ook bij de 2e sleutel geen resultaat.

Toen ik hem net had eens bij het werk lopen klooien en toen bij achteruit de bijrijdersspiegel naar beneden. Maar sindsdien ook niet meer alos ik de auto in de achteruit zet.

Op het forum kon ik via zoekresultaten geen oplossing vinden dus wie o wie?
 

Derk

Forumguru
Ik heb hetzelfde gehad bleek een update te zijn. Auto weggebracht nieuwe update erop en alles deed t weer.
 

Antera

Donateur
Kan zijn dat hij zijn basis kwijt is en dat de standen weer ingeleerd moeten wroden. Dit komt wel eens voor als je de stoel maximaal naar achteren zet tegen zijn eindstand dat hij die vergeet
 
Hoe leer ik die standen dan weer in, want wat ik ook doe, er gebeurd niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn S2 heeft het ook geholpen door de stekker van de module (onder de bestuurders stoel) even los te trekken en weer terug te steken.
Dat was uiteindelijk opgelost met nieuwe firmware (zoals hierboven al eerder gemeld).
 

EdjeB

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem (ook '17 Superb) en ook een beetje dezelfde instelling, komt nog wel, maar ondertussen erger je je er toch aan.

Kan dit alleen bij de dealer met een update worden opgelost of ook bijvoorbeeld door iemand met een VSDC? Inmiddels heb ik al een lijstje namelijk. :)
 
Mbt die firmware: kan ik zelf achterhalen, in de display ofzo, welke firmware mijn auto heeft?

En ben ook wel benieuwd of iemand met VSDC dit ook kan!
 
Bovenaan Onderaan