Gegil en rood lampje blijft knipperen

Hallo mannen, hier mai (donateur) zit nog in spanje, huis 1 sept. was fake weg reserveringskosten en reisgeld ca 2000. In mijn reistentje op een camping gaan staan. Week later 7 sept. 3 dg in ZH hart stukje afgestorven linker spier pompt niet meer, daarvoor bloedverdunners en tot 24 okt. Daardoor bloeddruk 73/50 ja echt, dus vonden ze me flauwgevallen op de grond, nw.bloedverdunners weer 2 dg. ZH en 24 okt. moest ik eindelijk stoppen en verder leven. Toen fake caravan nu net 24ste grote tabbert comtesse caravan voor 4000 en daar permanent in wonen miv ca 1 sept. 2023, 375 p.mnd. op een prachtige camping met zwembad . Huizen nu onbetaalbaar. Nu rust DACHT ik, rij 1ste kerstdag bij de boulevard weg en rood knipperende lamp, stop gelijk, motorkoelbloeistof stond op min. In nederland 6 aug. jullie nog om raad gevraagd en de beste erin gedaan. Deze bijgevuld 2 km naar camping gereden 20 snelheid (is heel benidorm soms 30), geparkeerd. Nu blijft hij 3 x piepen en constant knipperen, accu ook laag maar is toch niet de oorzaak, ja savonds koud zit ik uren met mobieltje in sigarettengat en lampje aan, ging vaak uit dan ik weer aandrukken. Dus ik rij nadat hij loopt wel 50 km. Is het nu zo dat hij gewoon gereset moet worden met een laptop door monteur? Was gezegde van een man. Olielampje is wel uit na even, zit genoeg en schone in sinds aug. ook vol. DANK VOOR JULLIE TIJD EN ANTWOORD. En kan mijn Mai hieraan gekoppeld worden of verwijdert worden die inlog is thuis en mijn email blokte microsoft omdat ik 2 x in Frankrijk en toen hier inlogde, raar gedoe maar dus deze nu. Bekijk bijlage 99870
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Mai, ik heb forumbeheer gevraagd om je beide accounts samen te voegen.
Deze vraag kan hier 'gewoon' beantwoord worden door de mensen die er (meer) verstand van hebben.
 

Tees

Donateur
Dat knipperende/piepende lampje is een indicatie dat de ECU vindt dat de KVS te laag niveau is. Dan zijn er grofweg 3 mogelijkheden: de KVS is daadwerkelijk te laag (nog even een keer checken dus); de KVS peilsensor is kapot of de bekabeling is niet goed (sensor zit in het KVS reservoir verwerkt) of de zekering hiervan is kapot.

En verder: wat een verhaal weer Mai. Hopelijk blijf je nu even verschoten van zowel persoonlijke als autoproblemen.
 

Tees

Donateur
Niet meer starten zou hier niet mee te maken moeten hebben, dat zit eerder in de accu idd.
Die sensor kortsluiten zou ik ook niet aanraden, volgende keer dat je KVS verlies hebt, dan merk je t niet, totdat de motor oververhit (met alle mogelijke gevolgen van dien). Een nieuw tankje met de sensor die daarin zit (kan niet los) is een beter idee, en kost de wereld ook niet. Maar het kan ook nog in de bedrading zitten, probeer anders die stekker aan t tankje eens los te halen en kijk of de gecorrodeerd is oid. Evt schoonmaken en terug erin, wie weet is t dan al opgelost.
 

Tees

Donateur
Zou je niet eerst de auto eens jumpstarten met startkabels? Als ie dan nog steeds niet start, dan is er meer aan de hand, maar als ie dan wel start, weet je wat t probleem is.
Wel netjes plus op plus en de min op de massa van jouw auto (blank stuk motor bijv of een speciaal daarvoor bedoeld massapunt).
 

Tees

Donateur
Niet te veel van aantrekken, Opels staan hier bekend als SlOpels. Maar start de auto nu dus wel weer? Wat heeft ie dan gedaan dat ie weer start? Want 12V is prima voor een accu.

Dat KVS-probleem is denk ik toch echt de sensor zelf. Volgens mij is dat tientjes werk om dat reservoir te vervangen.
 

Tees

Donateur
Volgens mij moet je iemand zien te vinden die m goed uitleest voor je. Want als de brandstofopvoerpomp of de hogedrukpomp t niet doet, dan zou er normaal gesproken een foutcode moeten zijn (niet áltijd, maar vaak wel). Een generiek uitleesapparaat kan maar een deel van de codes uitlezen, voor de andere codes heb je een VAG-specifiek uitleesapparaat nodig. Dus ik zou zeggen, zoek eens een Seat garage (die heb je meestal genoeg in Spanje) om m uit te lezen. Brandstofopvoerpomp is niet heel duur, als het de HD-pomp is dan wordt wel een dure grap.
 

Tees

Donateur
Ik denk dat die KVS-sensor niet ervoor zorgt dat de motor niet start. Zal echt aan iets anders liggen. Een brandstofpomp is dan best mogelijk, maar t kan ook iets heel anders zijn
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Mai1955 Voor zover ik weet int Skodaforum.nl geen donateursgelden, alleen wanneer je zelf een (doorlopende?) opdracht geeft zal er afgeschreven worden.
RichTrip en ik kunnen als moderatoren geen forumnamen of accounts samenvoegen,
dus die vraag heb ik doorgeschoven naar Pasqual, die kan dat wel, maar hij is niet zo vaak online.
 

Tees

Donateur
Voordat je iets gaat vervangen lijkt verder diagnose stellen me verstandig (al is t maar vanwege de evt onnodige kosten). Los van (beter) uitlezen kan je natuurlijk sowieso luisteren of die opvoerpomp geluid maakt als je de bestuurdersdeur opent en/of de auto op contact zet (opvoerpomp wordt al actief als de bestuurdersdeur open gaat, om snel starten mogelijk te maken). Andere optie is de brandstoftoevoerslang aan de motorkant los te halen, en kijken of daar benzine uitkomt.

En we helpen elkaar hier voor ons plezier, ik heb hier veel geleerd van anderen en leer nog steeds volop, en help ook andere regelmatig. Leuk toch :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Ik kan niet zien wat die Spaanse kost, maar ik heb destijds voor mijn Fabia I deze gekocht. Heel bewust deze gekocht omdat ie ook algemene foutcodes bij andere merken uitleest. Behalve diverse Skoda's ook al eens de Volvo van mijn nichtje mee uitgelezen. Overigens als je de foutcode hebt, kun je ook kijken op de site van Gerrit Speek, daar de foutcode opzoeken en lezen wat er aan de hand kan zijn en hoe op te lossen.

Wat de zekeringen betreft: ook die groene (10A??) is heel zo te zien: zekering.jpg


Ik zie op foto de zekeringen bij de accu, maar heb je ook de zekeringen aan de zijkant van het dashboard gecheckt?
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik had een vergelijkbare als @Cordoba, voordat ik overschakelde op OBDeleven. Ze zijn er in allerlei prijsklassen, uit China komen ze voor een paar tientjes (dat Autophix is gewoon Chinees) in Europe zit je vaak tussen de 50 en 100 euro.
 

Cordoba

Forumguru
@Tees Autophix kan best in China gemaakt worden (net als Apple-telefoons), maar Nederlandse verkoper (bedrijf) en een site waar je een paar jaar updates voor je apparaat kan downloaden. Ik geloof dat ik mijn exemplaar al een jaar of zes heb, en het apparaat is nog onveranderd, als je Alie-rommel hebt dan wordt in elk geval het uiterlijk regelmatig gewijzigd.
 

Tees

Donateur
De Autophix die ik had (ook gekocht bij een NLse handelaar) had een erg hoog AliExpress gehalte, vooral te merken aan de beroerd slecht vertaalde handleiding. Toen ik later eens bij neef Ali keek zag ik exact dezelfde voor 1/3e van de prijs. Firmware updates te downloaden via de website van Autophix, ik zie dan eigenlijk geen echte reden om de beurs van een NLse dozenschuiven te sponsoren...
 

Tees

Donateur
Volgens mij niet, de meeste van dit soort apparaten (met uitzondering van OBDeleven, helaas) werken prima zonder internet.
 

Cordoba

Forumguru
Die Autophix ES680 heeft een kabel van ca. 1 meter en die stop je onder het stuur in de OBD-aansluiting, dan heb je genoeg ruimte om het apparaat vast te houden of bijv. op de passagiersstoel ofzo te leggen terwijl je achter stuur zit. Die ES680 reageert wel traag, ik heb altijd de foutcodes (de nrs.) even op een briefje genoteerd, om later in huis op de site van Gerrit Speek alles over de gevonden foutcodes te lezen. Ook al werkt het niet snel, het werkt en als je het apparaat een paar keer gebruikt heb je het (ten opzichte van garages) al terug verdient.
 
Bovenaan Onderaan