Geen Skoda/VAG: wat dan?

Welke auto heeft jouw voorkeur?

  • Mazda 6

    Stemmen: 3 7,0%
  • Ford Mondeo

    Stemmen: 10 23,3%
  • Opel Insignia

    Stemmen: 1 2,3%
  • Renault Laguna

    Stemmen: 4 9,3%
  • Volvo S40/V50

    Stemmen: 4 9,3%
  • Peugeot 508

    Stemmen: 7 16,3%
  • Toyota Avensis

    Stemmen: 2 4,7%
  • Alfa Romeo 159

    Stemmen: 6 14,0%
  • Citroën C5

    Stemmen: 5 11,6%
  • Honda Accord

    Stemmen: 1 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    43
  • Opiniepeiling gesloten .

kcj

Actief lid
Ik mis de Lancia Delta...
Een Opel Insignia SW (of Tourer of hoe heet zo'n station) vind ik wel mooi.
De Volvo V50 is gewoonweg te klein voor een break.
De AR 159 : tja

Dus zal ik op zoek moeten naar de overgebleven Lancia dealers.
Koen
 
E

Ex-lid 2926

De topic starter heeft "premium" uitgesloten. Alleen het woord "premium" is al een topic waard. Want eigenlijk is dit in mijn ogen alleen maar gebakken lucht. Je treft het woord al aan op de etiketten van de goedkopere huismerk flesjes bier.
De auto's van de merken Audi, Mercedes, BMW, Lexus, Infinity (?) krijgen het label premium opgeplakt. En eigenlijk vind ik dat Honda dit predikaat ook zou mogen voeren. Al jarenlang aan de top in tevredenheidsonderzoeken, pechstatistieken etc. Constructeur van fantastische motoren. En ze schroeven de auto's ook nog eens heel vakkundig in elkaar.
De reden dat ik dus niet voor de Honda Accord heb gestemd, want dat is in het rijtje mijn absolute favoriet. Daarom gestemd op mijn nummer 2, de Mazda 6. Prachtige vormgeving, zeer betrouwbaar, fijn weggedrag en na de laatste facelift ook nog eens heel erg stil en comfortabel. En dan een stationwagon met sterke dieselmotor in de kleur zwart.
 

Michel

Forumguru
Voorheen heb ik Japans gereden. Bij een faillisement van het VAG concern ligt het er bij dus dik bovenop dat ik weer Japans ga rijden. Italiaans en Frans komt er bij niet (meer) in. De eerstgenoemde heb ik weleens zakelijk gereden, maar je hebt er altijd wel kleine probleempjes en ergernissen mee. En al het Franse spul dat ik tot nu toe heb gereden kan me qua rijeigenschappen niet bekoren. Kan me nog te vaak herinneren welk een pijn ik aan mijn rug heb gehad als ik weer in zo'n te zachte stoel van een Franse auto had gezeten, hoewel dit nu wel anders schijnt te zijn. Niettemin trekken Citroën, Peugeot en Renault me gewoon niet. Hetzelfde geldt voor Ford en Opel.

Ik zou voor de Mazda 6 gaan met als goede tweede de Honda Accord. De Avensis vind ik lelijk en valt om die reden dus af.
 

Rictavia

Actief lid
Het moet wel heel raar lopen wil VAG failliet gaan! ;)
Maar welk merk ik zou kiezen? Tja er zitten niet echt merken tussen die leuk vind, ja de Opel Insignia, maar Opels (weet niet of het alleen bij de oudere zijn) ruiken zo maf van binnen!
Maar dan zou ik toch voor de nieuwe Peugeot 508 gaan, beetje een niet Franse design, wel een grappige auto!
 

hemi24

Forumguru
In vergelijking met de overige RUIME auto's uit de lijst is de S40/V50 toch een rare claustrofobische eend in de bijt...
 
E

Ex-lid 2926

Het is met de S40/V50 net als met de Octavia. De auto zit qua grootte tussen de C en D klasse in. Alleen de Octavia combineert dit met een C klasse prijs en Volvo heeft een prijs gekozen die naadloos in het D segment valt.
Volvo vindt trouwens dat het auto's maakt in het premium segment en dus een rechtstreekse concurrent is van Audi, BMW en co.
Ze zullen dus niet blij zijn dat ze door de topicstarter in dit rijtje zijn gezet.
 

hemi24

Forumguru
Het is en blijft een veel te dure Focus en alleen een paar goed zittende stoelen met dito leer, verheffen een auto nog niet tot het premium segment..!

Trouwens qua grootte mag een S40/V50 zich maar amper een C-klasse wagen noemen.
 

kcj

Actief lid
Lancia Delta hoort imo in klasse Golf, Focus, Octavia, Astra thuis.
In vergelijking met de overige RUIME auto's uit de lijst is de S40/V50 toch een rare claustrofobische eend in de bijt...
De auto zit qua grootte tussen de C en D klasse in.
Dus de Delta mag toch meedoen ? Please :2133:
(en dat er niemand durft zeggen dat die 'premium' is :disc:
Dat is inderdaad (zoals al geschreven) een discussie op zich.

Gewoonweg een grappig, leuk topic, Chris.
Maar ik kan nog niet kiezen / stemmen .... :grin:

Koen
 

sitechris

Donateur
Ik open wel een nieuw non-VAG topic en dan middenklasse. Dan mag de Delta mee. Gaan we opnieuw stemmen. Mbt bv de Suzuki, ik kan er maar max 10 kiezen. Lijstje is dus snel vol.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik vrees dat ie gaat rijden zoals de 407, afstandelijk en helemaal niet precies. Als je de verschillende rijtests leest/bekijkt dan hoor je aan de ene kant de lofzang (die je trouwens ook hoorde bij de 407) met dan de kleine kritiek dat het meer een grand routier is en dat hij snel over de voorwiel schuift en ... Dus ook weer exact hetzelfde als bij de 407.
Ik heb nu meer dan 25.000 km gedaan in een 407 en ik kan je verzekeren dat ie niet prettig stuurt, vooral op bochtige berweggeltjes is het een ramp (zoveel onderstuur dat je er bijna ziek van wordt)
Jij hebt zeker deze rijimpressie gezien? Als station vind ik 'm overigens minder mooi dan als sedan. De station lijkt van buiten net teveel op de Mondeo. Het interieur is wel weerheel mooi. Dit wordt in ieder geval absoluut een auto waar ik een blokje mee om ga te zijner tijd. Nu zouden ze er alleen nog een 1.8/2.0TSI in moeten lepelen...
 
Bovenaan Onderaan