Geen Skoda/VAG: wat dan?

Welke auto heeft jouw voorkeur?

• Mazda 6

Stemmen: 3 7,0%
  • Ford Mondeo

Stemmen: 10 23,3%
  • Opel Insignia

Stemmen: 1 2,3%
  • Renault Laguna

Stemmen: 4 9,3%
  • Volvo S40/V50

Stemmen: 4 9,3%
  • Peugeot 508

Stemmen: 7 16,3%
  • Toyota Avensis

Stemmen: 2 4,7%
  • Alfa Romeo 159

Stemmen: 6 14,0%
  • Citroën C5

Stemmen: 5 11,6%
  • Honda Accord

Stemmen: 1 2,3%

• Totaal aantal stemmers
    43
  • Opiniepeiling gesloten .

sitechris

Donateur
Stel: VAG gaat failliet en je moet net een nieuwe auto kopen/leasen in de Superb klasse. Premium mag/kan niet. Welke koop je?

Skoder

Lid
Is er dan geen faillissements verkoop ? Nog aantrekkelijker!

Misschien ook een leuke vraag voor op het Rover forum ?

sitechris

Donateur
Ik zou voor de Laguna gaan. Goede value for money (topuitrusting tegen gunstige prijs), fraai interieur en met 4WS een erg fijn sturende auto. De diesel van 150 pk is een fijne unit. Looks na de facelift zijn best ok.

Hetzer

Forumguru
Ik zou gaan voor de Citroën C5, dit merk is sowieso, na Skoda/Vag mijn favoriet, ik vind C-5 ook erg geslaagd qua design, ik praat dat overigens wel over het nieuwe model.

heavy

Actief lid
Ik heb de Opel Insignia gekozen, op mijn tweede plek zal de Mondeo komen zeker met de 20% bijtelling modellen

TL@

Forumguru
Indien mogelijk, zeker een Alfa 159. Wanneer het budget het ooit eens toelaat, komt er zeker een grote Alfa op mijn oprit.

Met het huidige budget zou ik ook de Laguna nemen, rijdt echt geweldig. Zacht, stil, veel opties. Alleen geen automaat op de normalere diesels (enkel op de dure 175pk versie)

Ik heb de Laguna eens een dag als vervangwagen mee gekregen, was de traagste diesel (110pk), ondanks de platte motor beviel die boven verwachting.

___JC___

Forumguru
Ford Mondeo voor mij, de enige die qua ruimte in de buurt komt. Dat in combinatie met uitstekende rijeigenschappen en die heerlijke nieuwe 2.0T motor. Geen 4x4 en de hogere prijs heeft mij uiteindelijk voor de Superb doen kiezen.

MarcoO2

Forumguru
Heb nu gekozen voor de Mondeo. Heb daarnaast net de folders opgevraagd van de Peugeot 508, ben daar stiekum best benieuwd naar. En 't is dat er geen VAG-modellen tussen mogen staan, anders had de nieuwe Jetta ook nog wel een kans gemaakt.

sitechris

Donateur
Vind de Mondeo eigenlijk net wat te duur. Wil je een lekker dik uitgeruste 2.0 turbo, dan ga je al dik over de 40k heen. Best pittig. Hij zou wel hoog staan in rijtje, met de Mazda 6. Vind ik naast de Nissan 370Z en de GT-R de enige goed smoelende Jap.

MarcoO2

Forumguru
Hé, heb je die Mazda nu net pas toegevoegd?

De Mondeo is inderdaad achterlijk duur... net als een beetje Insignia trouwens!

TL@

Forumguru
Ik vrees dat ie gaat rijden zoals de 407, afstandelijk en helemaal niet precies.

Als je de verschillende rijtests leest/bekijkt dan hoor je aan de ene kant de lofzang (die je trouwens ook hoorde bij de 407) met dan de kleine kritiek dat het meer een grand routier is en dat hij snel over de voorwiel schuift en ... Dus ook weer exact hetzelfde als bij de 407.
Ik heb nu meer dan 25.000 km gedaan in een 407 en ik kan je verzekeren dat ie niet prettig stuurt, vooral op bochtige berweggeltjes is het een ramp (zoveel onderstuur dat je er bijna ziek van wordt)

sitechris

Donateur
De automaat schijnt ook ruk te zijn die ze gebruiken. Algemeen: eerste rij-impressies in autobladen zijn vaak verkapte folderteksten. Pas later lees je vaak een meer genuanceerd beeld van een auto.

Bovenaan Onderaan