Geen Safe Lock meer ?

nomad

Senior Member
Ik had er al iets over gelezen, maar volgens mij heeft MY2010 en MY2011 geen Safe Lock meer ? Dat was natuurlijk een mooie vertrager voor al het inbrekende tuig.

Enig idee of dat veel werk is om dat er weer in zetten ?
 

nomad

Senior Member
Bij alle Skoda modellen of ook andere VAG auto's ? Volgens mij hebben de Volkswagens het namelijk wel.
 
Tenzij ik niet heb begrepen wat de safelock functie is heeft mijn Superb GL Modeljaar 2012 nog steeds deze functie.

Dus als ik de wagen op slot doe terwijl ik er zelf in zit heb ik geen mogelijkheid om de deuren, ramen, achterklep te openen.

Druk ik een tweede keer dan kan ik dat wel, en deactiveer ik de safelock.

Mijn wagen is een Belgische.

Verder zag ik dat je in VCDS dit makkelijk aan en uit kan zetten (dacht ik...)
 

deusjevo

Forumguru
Bij mijn O2 uit oktober 2010 werkt het safe-lock ook nog volgens het principe dat netdata hierboven aangeeft.
 

nomad

Senior Member
Dat kan kloppen. In Belgie is het nog wel gewoon toegestaan en het is inderdaad het gevolg van een wetswijziging.

Maar goed. Nu is natuurlijk de vraag, hoe werkt SafeLock en welke componenten missen er ? Is het domweg uitgeschakeld (ja, want het is in te schakelen) of is er bijvoorbeeld een ander slot nodig ?
Wie heeft er wat meer inzicht in de Safe Lock constructie ?
 

adjego

Actief lid
Bij safelock heb je 2 motoren in je deurmodule zitten. Die zijn niet aanwezig. Je kunt het dus ook niet achteraf aanpassen.
 

Rallye

Forumguru
Dus ze bouwen verschillende sloten voor Nederlanders en Belgen? En bovendien: zo'n safe lock gaat toch open bij een aanrijding?
 

ertromp

Forumguru
Ook mijn Octavia van mei 2010 heeft safe-lock.
Tja en als de hulpdiensten je er uit moeten halen dan gaat dat meestal toch al met grof geweld.
Heb zelfs verhalen gelezen dat wanneer je ook maar naar je nek grijpt je dak eraf geknipt wordt. Tja dan wordt de safe-lock wel erg makkelijk overbrugt.
 

ppaddo

Lid
Is Safe Lock nu dat je deuren automagisch op slot springen als je harder dan 20 km/u rijdt? In dat geval, dat heeft mijn Octavia van februari 2011 toch ook echt. En zoals je zelf heb kunnen aanschouwen is het een op en top nederlandse auto!
Bij het openen van de deuren van binnenuit moet ik als de contactsleutel er nog in zit, twee keer aan de klink trekken om de deur te ontgrendelen. Sleutel eruit = deurtjes open.

Is dat niet in te stellen in het Maxi dot display?
 

mr.dijk

Nieuw lid
Nee, wat jij beschrijft kan je instellen onder Comfort instellingen, automatische vergrendeling en ontgrendeling. Safelock is het systeem dat als je auto vergrendelt ook niemand van binnen af de deuren kan openen.
 

nomad

Senior Member
Bij safelock heb je 2 motoren in je deurmodule zitten. Die zijn niet aanwezig. Je kunt het dus ook niet achteraf aanpassen.

Eens kijken of dat los te bestellen is. Voor beide voorportieren is al genoeg. Dan zijn ze in elk geval niet zo snel binnen. Daarnaast vind ik het erg wazig, want de functie is alleen maar actief als de auto afgesloten is. Auto-lock bij 20 kmh zorgt ervoor dat je met 2 keer trekken de deur ook open hebt. Niemand rijdt rond met afgesloten deuren met safe lock aan.

@adjego: je PM box is vol !
 

Ronnie

Forumguru
Ik neem aan dat je een safelockslot voor een Octavia zoekt?
Even opgezocht in ETKA: Best.nr. 3D1 837 015 AP (links) type PR4F1-4K3;
4K3 "Zentralverriegelung mit Funkfernbedienung, innenbetaetigung und Safesicherung" Prijs: € 147,03.
 

Neptukker

Forumguru
Stel dat ik Safelock het om mij OII, hoe weet ik dat (en hoe kan ik het eventueel met VCDS activeren)?
 

nomad

Senior Member
Ga maar in de auto zitten en doe de deur op slot. Als je er niet meer uit kan, heb je safe lock. Kun je de deur nog wel openen, dan niet.
 

nomad

Senior Member
Ik neem aan dat je een safelockslot voor een Octavia zoekt?
Even opgezocht in ETKA: Best.nr. 3D1 837 015 AP (links) type PR4F1-4K3;
4K3 "Zentralverriegelung mit Funkfernbedienung, innenbetaetigung und Safesicherung" Prijs: € 147,03.

Oei. 300 euro voor 2 deuren. #Pittig
 
Bovenaan Onderaan