Geen parkeersensors achter meer

Beste mede forum vrienden.

Onze parkeersensors achter piepten van het ene op het andere moment niet meer. Wel werd het volume van de radio nig onderdrukt als je hem in zijn achteruit zette. Maar na een paar dagen werd dit wisselvallig, achteruit rijden en het volume ging op en af van luid naar zacht. En dan ineens reageerde het volume niet meer als die in zijn achteruit wordt gezet blijft onveranderd. We hebben dus nu geen sensors achter en geen reactie op de radio als die in zijn achteruit staat. Ik vind niets terug in de boekjes er zijn geen zekeringen voor. Fysiek onder afsekplaatse pook niets te zien geen kabels of connectors ed te zien daar. Onder de auto gekropen, ook daar zie ik niets.

Iemand enig idee? Lijkt mij een contact of dergelijk wat in eerling wordt gezet door de pook in R te zetten. Maar waar?

Bedankt!
 

Tees

Donateur
Eerste check: werken de achteruitrijlamp(en) nog? Zo nee, dan zit het in een microswitch oid (zoals je zelf al suggereert) anders toch ergens verderop in het systeem.
Auto al uitgelezen?
 
Tees, achteruitrij lampen werken nog wel. Uitgelezen is die nog niet, ik hoop op een aanwijzing hier zodat ik het misschien zelf kan herstellen.
 

Tees

Donateur
Dat doet vermoeden dat de detectie van dat ie in z'n achteruit staat wel werkt. En dan zou ik t toch zoeken in de aansturing vanuit de module die de parkeersensoren aanstuurt. Misschien een slecht contact? Die module zit uit m'n hoofd gezegd ergens links in de bagageruimte, achter de bekleding. Zou t moeten nazoeken om t zeker te weten.
 
Tees, als je kan nakijken waar die zit dan neem ik graag een kijkje. Ik zie het verband niet, maar wat ik wel herinner dat we vlak voor dit probleem een gevecht hebben gehad om de stekker van de aanhanger erin te krijgen en flink hebben gesjird aan de aansluiting. Weer bedankt!
 

Maggy

Forumguru
Module links in de bagageruimte, ter hoogte van het linker achterwiel, achter de bekleding.
 

Geert Oost

Nieuw lid
Ik had hetzelfde probleem op Octavia 3. Geen achteruitrij sensors meer. Uitgelezen met vagcom en gaf aan dat er een probleem met de speaker was. Speaker vervangen (zat bij bij onder de hemel bij het 3e remlicht (hatchback). Daarna werkte alles weer als normaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan