Geen olieverbruik?

ougie

Forumguru
Hallo, wij hebben de Citigo nu zo'n 8 maanden en inmiddels ongeveer 10000 km gereden.
Afgelopen september zijn we er mee naar Kroatië geweest, 1350 km heen en 1350 km terug.
Ik controleer sinds mijn eerste auto (1977 een Datsun Cherry) regelmatig de olie.
De Citigo is de eerste waar daadwerkelijk geen spat olie bij hoeft als ik hem controleer.
De olie ziet er ook mooi uit.
Hebben jullie dezelfde ervaring?
De onze is van november 2011 en er staat inmiddels 46000 op de teller.
Ik las trouwens in de topic van Ted dat de distributieriem bij 240.000 km pas gecontroleerd hoeft te worden, dat vind ik ook een apart verhaal, gaat deze zo lang mee dan?
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Wel herkenbaar. De auto van mijn vrouw (Peugeot 107) verbruikte de eerste 30.000 km. niets. Daarna minimaal, ong. een kwart liter op 10.000 km. Olie is altijd mooi schoon.
 

turboturbo

Forumguru
De atmosferische driecilinder van mijn Fabia verbruikt ook geen druppel olie..... Weliswaar geen Citigo, maar wel een zelfde soort motortje in de verte......

1.2 12V met bijna 150dKM ervaring op de teller...
 

Ted

Forumguru
Staat niet in het onderhoudsboekje dat de distributie snaar vervangen dient te worden of zie ik dat verkeerd?
 

ougie

Forumguru
Controleren of vervangen, ik rijd zo'n beetje 15.000 km/j, de teller staat op 46.000, over 13 jaar hoef ik mij dus pas druk te maken.:sleep:
Waarschijnlijk heb ik hem voor die tijd wel ingeruild.:)
 

Schippersss

Forumguru
Ja of 5 jaar. Wat eerste bereikt is. Nu staat dit niet in het boekje maar is toch wel een vuist regel. Zou hier op niet besparen.
 

ougie

Forumguru
Die gok hoef ik gelukkig nooit te maken, ik kom zeer waarschijnlijk, net als de meeste hier, nooit toe aan de 240.000 km. Tegen die tijd zullen de meeste van ons hem al lang hebben ingeruild.:jaja:
 

ougie

Forumguru
Ik hoop deze naar de 100.000 te trekken, en dan zijn de Yeti's lekker betaalbaar. Een 12TSI'tje lijkt mij wel wat.
Hoewel ik de Rapid Spaceback ook schitterend vind,,,,,,,,,,,, je moet blijven fantaseren,,,,,,,,,,,toch ?
 

autoleip

Nieuw lid
Mijn citigo heeft net de eerste beurt achter de rug. IN de tussentijd ook geen druppel olie verbruikt!! Met de Tsi tjes hiervoor was dat wel anders. Die verbruikten wel 1 liter op de 10.000km
 

Steerclear

Senior Member
Inmiddels staat mijn Citigo op 86.000 km. Gedurende twee jaar zeer regelmatig Olie gecontroleerd en geen druppel hoeven bijvullen. Sterker nog: na 15.000 km komt de olie er vrijwel schoon weer uit!
 

Steerclear

Senior Member
Omdat ik vrijwel altijd probeer de ergste files vóór te blijven door erg vroeg te vertrekken en dus zeer relaxed onderweg ben kom ik zelden boven de 3000 toeren. Natuurlijk bij accelereren om "veiligheidsredenen" (bij invoegen of escapes) laat ik het niet na om bij een goed warme motor tot aan het rode gebied te gaan.
 
Bovenaan Onderaan