Geen O3C maar een... ... 308SW

hemi24

Forumguru
Door een samenloop van omstandigheden was de keus voor een nieuwe leaseauto bij de nieuwe werkgever ietwat beperkt en is het dit keer geen Skoda geworden, maar een Peugeot.

En als het op benaming aankomt kunnen ze er bij Peugeot wat van :

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 in de kleur Noir Perla Nera

Dinsdag aan het einde van de dag gehaald bij de dealer in Emmeloord, om op vrijdag met 650km op de teller de caravan naar de camping te verplaatsen.

Wat zit er zoal op en aan (standaard)?
  • Peugeot Connect 3D Nav met spraaksturing
  • Connecties Services (realtime verkeersinfo, brandstofprijzen, parkeerinfo, lokaal zoeken en weerberichten)
  • DAB+ digitale radio
  • Apple carplay, Mirrorlink en Android Auto
  • 16" lichtmetalen velgen 'Quartz'
  • Mistlampen voor
  • Extra getinte achterste zijruiten
  • Glazen panoramadak (formaat groot, groter, gróótst)
  • Pack Drive Assist 1: Grootlichtassistent, vermoeidheidsherkenning, active lane departure warning system en herkenning van verkeersborden met snelheidsbeperking

De extra's:
  • Premium stoelen stof/kunstleder
  • Vaste trekhaak met 13p. Jaeger
  • Hulpveren (standaard té zwak, net als veel Skoda Combi's)
  • Luxe nummerplaten

Omdat een plaatje meer zegt dan een stuk proza :

FB_IMG_15271978876334280.jpg

09578_2_1.jpg 09578_3_1.jpg 09578_5_1.jpg 09578_34_1.jpg 09578_28_1.jpg
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Jammer dat een Skoda niet meer mogelijk was.
De 308 is wel een mooie auto, alleen jammer dat er zoveel rondrijden door de bijtellingsrage die er op zat.
De uitvoering die je hebt ziet er leuk uit.
De enige klachten die ik heb gehoord over de auto zijn te korte zittingen en slechte navigatie. De zitting zal persoonlijk zijn en de navigatie is ook anders op te lossen gelukkig mocht die niet bevallen.

Hoe dan ook, veel plezier en kilometers met de Peug.
 

hemi24

Forumguru
Dank allemaal!

@MaxN : stoelen zijn geen issue; ik heb de premium stoelen, die hebben een langere zitting en meer zijdelingse steun.
Na de facelift heeft de navigatie ook een forse sprong voorwaarts gemaakt en is nu een stuk sneller dan voorgaande modellen!
 

Skoda-MAN

Forumguru
@hemi24 we zijn nu een paar weken verder en dan ben ik nieuwsgierig naar je eigen ervaring met die hele mooie Peugeot :bloemen:
Zo te zien is het een een mooie combinatie met de caravan er achter, rijdt het goed en stabiel?
In iedergeval heel veel plezier en veilige km's met de nieuwe bolide
 

hemi24

Forumguru
@hemi24 we zijn nu een paar weken verder en dan ben ik nieuwsgierig naar je eigen ervaring met die hele mooie Peugeot :bloemen:
Zo te zien is het een een mooie combinatie met de caravan er achter, rijdt het goed en stabiel?
In iedergeval heel veel plezier en veilige km's met de nieuwe bolide

Prima caravantrekker, zeker met de hulpveren die ik heb laten monteren!

Verder ben ik na bijna 4k km aardig tevreden over de Peug.
Met de Lane Assist heb ik een soort haat/liefde-verhouding: deze stuurt netjes bij de lijnen weg, maar blijft dan een beetje zoeken naar de juiste afstand tot de lijn.
De regensensor moet je na elke nieuwe start van de auto even weer opnieuw activeren en kent geen instelling v.w.b. de intensiteit; hier moet je even aan wennen...

Het verbruik moet zich nog stabiliseren, maar voor 1:20 hoef je weinig moeite te doen! Waarschijnlijk ook mede door de lange overbrengingen van de 6-bak; nog geen 2.000 omw./min bij 130 km/h.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe het gaat met het AdBlue verbruik én of deze eenvoudig is te vullen aan de pomp.
 

Rickb

Lid
Prima caravantrekker, zeker met de hulpveren die ik heb laten monteren!

Verder ben ik na bijna 4k km aardig tevreden over de Peug.
Met de Lane Assist heb ik een soort haat/liefde-verhouding: deze stuurt netjes bij de lijnen weg, maar blijft dan een beetje zoeken naar de juiste afstand tot de lijn.
De regensensor moet je na elke nieuwe start van de auto even weer opnieuw activeren en kent geen instelling v.w.b. de intensiteit; hier moet je even aan wennen...

Het verbruik moet zich nog stabiliseren, maar voor 1:20 hoef je weinig moeite te doen! Waarschijnlijk ook mede door de lange overbrengingen van de 6-bak; nog geen 2.000 omw./min bij 130 km/h.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe het gaat met het AdBlue verbruik én of deze eenvoudig is te vullen aan de pomp.
Ik heb deze auto ook gereden, en volgens mij zat het zo (maar ik heb veel verschillende merken en auto's gereden dus ik kan me vergissen):
De regensensor instensiteit past zich aan aan het moment waarop jij deze aan zet. Dus zodra jij vind dat er gewist moet worden moet je deze aanzetten. Dan houd de sensor deze intensiteit aan. Als het harder gaat regenen gaat deze in verhouding dan ook sneller wissen.

Deze auto is dankzij de AdBlue erg zuinig, uiteraard afhankelijk van je rijstijl.

AdBlue kan en hoef je in principe niet zelf bij te vullen. Volgens mij moet je reservewiel er ook uit om het bij te vullen. Volgens de dealer was bij iedere beurt bijvullen voldoende, wat ze dus ook automatisch doen. Volgens mij krijg je ook al 2000km vtv een melding dat deze bijgevuld moet worden, wat je dus nog genoeg tijd geeft om een dealer te zoeken. Zonder AdBlue kan je niet meer rijden namelijk.
 

hemi24

Forumguru
Die adBlue kun je bij elke benzine pomp in kannen van 1 of 5 liter kopen.

1 ltr. bijvullen heeft geen zin, aangezien de melding pas verdwijnt als je meer dan 4 liter hebt bijgevuld.


@Rickb : Tussen de beurten zul je moeten bijvullen, want de 17 liter inhoud is niet genoeg om 25k te overbruggen, uitgaande van 3% Ad-blue verbruik bij 5 l/100km dieselverbruik...

Bij de 1.6 HDI zit het vulpunt nog 'verstopt' in de kofferbak onder de dubbele bodem, maar het reservewiel kan gewoon blijven zitten.

We gaan het t.z.t. wel zien hoe het gaat, maar ik was van plan om gewoon te gaan tanken bij de onbemande pomp bij de tankzuil voor Ad-blue...
 

B.Stuurder

Forumguru
We gaan het t.z.t. wel zien hoe het gaat, maar ik was van plan om gewoon te gaan tanken bij de onbemande pomp bij de tankzuil voor Ad-blue...
Die voor vrachtwagens bedoel je? Ik hoop dat je snelle reflexen hebt, dat is ongeveer hetzelfde als diesel tanken aan een vrachtwagenpomp. Succes!
 

Skoda-MAN

Forumguru
Bij de 1.6 HDI zit het vulpunt nog 'verstopt' in de kofferbak onder de dubbele bodem, maar het reservewiel kan gewoon blijven zitten.
Ik dacht dat bij alle nieuwe uitvoeringen de vulopening bij het tankklepje zat. Heb ik toch weer iets geleerd vandaag :maakmegek:
Bij een lease auto kan je dat het beste fijne bij de dealer laten doen :yeah:

Ik ben heel tevreden over de automatische wisser maar je ruit moet ter plaatse van de sensor vetvrij zijn, autowasstraat is funest voor het systeem vanwege het waslaagje. (met doorgesneden aardappel wrijven en afspoelen) Had de Skoda ook last van maar daar kon je nog wat rommelen met de instellingen.
 

hemi24

Forumguru
Die voor vrachtwagens bedoel je? Ik hoop dat je snelle reflexen hebt, dat is ongeveer hetzelfde als diesel tanken aan een vrachtwagenpomp. Succes!

Ondertussen zijn her en der ook Ad-blue zuilen voor lichte wagens (bestelbusjes en personenauto's) die hebben minder pompopbrengst en een kleinere uitstroompijp.

@Skoda-MAN : de nieuwe 1.5 HDI krijgt wel de vulopening achter de tankklep, maar de 1.6 heeft dit (helaas) nog niet.
 
Bovenaan Onderaan