Geen Belgengrap

Okki

Forumguru
Je schrikt je toch een hoedje
1761.gif
als je op de Belgische Skoda site kijkt
shocked.gif

Veel mooier, betere car-configurator, leuke actie-modellen en dan.....die prijzen!

Een 1.6 MPI tiptronic RS-Line voor 19.640 euro?
ahum.gif

Toch maar verhuizen naar Belgie dus
bye.gif
, scheelt ook nog eens 60 euro vanaf volgend jaar
24.gif

Wij zijn zuinig, maar de Belgen zijn slim
aangenaam.gif

Ja ik heb ook al gemerkt dat jullie veel moeten dokken voor een auto. En van de hierboven door jou genoemde prijs gaat nog een kortinkje af. De prijzen in België zijn te vergelijken met Duitsland. Voor de mijne heb ik bijvoorbeeld €19.300 betaald. Jaarlijks betalen wij voor een 1.9 diesel van 105 PK €310 verkeersbelasting. Een overzichtje:

http://minfin.fgov.be/portail1/nl/brochure/publicaties/pdf/FolderTarievenVerkeersbelast_006_007.pdf

Rijden met Belgische platen zou moeten kunnen voor jullie.

ja dat is waar okki over een tijdje ben ik eens voor de zelfde configuratie ongeveer op een nl site gaan zien en het verschil is duidelijk veel hoger ik betaal voor mijne fabia 9190€ en bij jullie komt die 13.000€ ongeveer aleen bij ons is dat de first en first+ en bij jullie spirit en spirit+ geloof ik ongeveer en gelijke config allebij op de classic gebaseerd http://www.skoda.be/pdf/l_fabia_firstplus_nl.pdf
smiley29.gif

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Je schrikt je toch een hoedje
1761.gif
als je op de Belgische Skoda site kijkt
shocked.gif

Veel mooier, betere car-configurator, leuke actie-modellen en dan.....die prijzen!

Een 1.6 MPI tiptronic RS-Line voor 19.640 euro?
ahum.gif

Toch maar verhuizen naar Belgie dus
bye.gif
, scheelt ook nog eens 60 euro vanaf volgend jaar
24.gif

Wij zijn zuinig, maar de Belgen zijn slim
aangenaam.gif

[/ QUOTE ]

Je zou er verdrietig van worden....oh wacht ben ik al
407.gif

Een Europa,...RIGHT
945.gif

Dutch4x4

Senior Member
Maar wat ik dan weer over de Belgische wegenbelasting en verzekering lees - vooral in combinatie met modificaties...

Okki

Forumguru
Op vakantie gesproken met een zeer aardige Belg. Reedt een BMW X5. Voor auto boven, ik meen 50000 euro, moeten ze een eenmalige 'boete' aan de regering betalen van 3000 euro....

(Gaarne commentaar van vermogende Belgen!)

Mark

Banned
Zelfde voor de Roomster, voor het zelfde model dat ik heb betaal je in Nederland 3000€ meer.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Voor auto boven, ik meen 50000 euro, moeten ze een eenmalige 'boete' aan de regering betalen van 3000 euro....

[/ QUOTE ]
Kijk eens in de link die ik in mijn vorige post meegaf. Het bedrag van de éénmalige 'Belasting op in verkeersstelling' (BIV) is afhankelijk van de cilinder inhoud of het vermogen. Welk van de twee het hoogst is betaal je. Voor een 1.9 tdi is dit €123 en voor een 2.0 tdi 136 PK komt dat op €495. Voor de standaard 140 PK betaal je 867. Vandaar dat die 136 PK te koop is in België. Veel merken doen dit een paar PKtjes aftunen. Voor de RS tdi betaal je €2478 BIV.

Okki

Forumguru
Nou, met zo'n minister van verkeer zou ik het graag betalen!

Bijlagen

• 45794-kvanbrempt.jpg
    45794-kvanbrempt.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 27

LenK

Forumguru
Peijs was vroeger ook wel een mooie vrouw volgens mij.

Maar het gaat niet om het uiterlijk toch, in dit geval?
De daden tellen.

Okki

Forumguru
Dat dan weer wel natuurlijk...maar als ik de keus heb tussen ...zeg maar May Weggen en Nelie Smit Kroes .....

Uiteraard tellen de daden. Wij hebben onze Belgische vrienden dan ook al doorgegeven dat ze ons voortaan maar bij de grens moeten ophalen.
aangenaam.gif
489.gif

Okki

Forumguru
Volgens mij doen ze alleen aan eenwording van Europa als het wat opleverd (financieel voor de regering)

Voor de rest merkt ik er weinig positiefs van..

Swiss

Actief lid
BPM is diefstal

Als wagenparkbeheerder ben ik momenteel bezig met de verdeling van een 40-tal nieuwe wagens. Nee, geen Skoda, de directie is niet Skoda-minded. Liever teveel geld uitgeven voor Ford (Fix Or Repair Daily).

Anyhow, er zit één wagen tussen voor een Nederlander, en die moet in Nederland ingeschreven worden (ja, wij zijn een Belgisch bedrijf, maar hij woont als Nederlander in Zeeuws-Vlaanderen, dus dat moet een gele plaat worden. We hebben een juriste in dienst die het volledig uitgeplozen heeft, en we raken er écht niet onderuit).
Soit, om het kort te houden: het is 40 keer dezelfde wagen, maar de BPM voor die ene Nederlandse Focus (7500,23 Euro) is een veelvoud van de BIV (Belasting Inverkeersstelling) van de 39 andere. En nu heb ik me ook laten wijsmaken dat de verkeersbelasting voor de meeste modale wagens ook nog hoger ligt bij jullie dan bij ons (voor zo'n Focus 1.6 TDCI van 90 pk zal dat bij ons iets beneden de 250 Euro per jaar bedragen).

Ik kan dit niet anders noemen dat door de staat georganiseerde diefstal. Je betaalt je blauw aan accijnzen en taksen, en dan gaan ze een aankoop van een nieuwe, dus vaak minder vervuilende, wagen nog eens zwaar beboeten? Rare jongens die dat bedacht hebben...

En voor de verandering ben ik blij dat ik Belg ben. Weliswaar een grensgeval en dus ga ik geregeld de grens over. Want bijvoorbeeld boodschappen zijn dan weer wél een pak goedkoper bij jullie.
The best of both worlds...

Greetz,
Swiss

Rayzman

Actief lid
Die wegenbelasting die je daar per jaar noemt is hier in nederland in de randstad maar voor 3 maanden voor zo'n focus. Per jaar moet je 1.020 neertellen aan belasting.

Net als dat je voor het geld van een 1.6FSI in belgie een 1.8TFSI kan kopen, belachelijk gewoon.

Bovenaan Onderaan