Gedeeltelijk nieuw kentekenbewijs

hemi24

Forumguru
@jvdzwet: volgens mij is dat nog altijd zo, ookal zie ik heel vaak mensen die dit cijfertje vervolgens weer geel maken...

Vanwaar je vraag..?

Heb mijn kentekenplaten met popnagels vast gezet...maar eigenlijk zou je de platen vast moeten lijmen...ik vind het namelijk afschuwelijk staan op je kentekenplaat soms zie wel een "3"staan..

maar het zal wel aan mij liggen...

clapton

Senior Member
Nou ik heb het antwoord van de RDW ontvangen. De brief is inderdaad afkostig van de RDW, maar nu blijkt dat ik zonder deel I niet mag rijden en dat ik moet aantonen dat ik daadwerkelijk het kentekenbewijs heb opgestuurd mocht dit niet aankomen. De wereld op zijn kop. Aangezien ik niet van plan ben om aantekenkosten te betalen ga ik het nu inleveren bij het RDW-station te Schiedam. Krijg ik een bewijs van afgifte en daar kan ik mee blijven rijden. Hieronder de tekst van de mail:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het is juist dat het verzoek het deel 1A van uw kentekenbewijs op te sturen van de RDW afkomstig is. Bij het zoekraken van het kentekenbewijs moet er een vervangend kentekenbewijs worden aangevraagd. Als u kan aantonen dat u het deel 1A hebt opgestuurd, dan zijn de kosten voor de RDW. Rijden zonder origineel kentekenbewijs is officieel niet toegestaan. Om te voorkomen dat het deel 1A zoek raakt is het ook mogelijk dat u het kentekenbewijs inlevert bij het keuringsstation van de RDW in Schiedam. U krijgt daar bovendien een ontvangstbevestiging die ook het deel 1A vervangt en waarmee u dus mag rijden. De belastingsite waarna wordt verwezen geeft inderdaad geen informatie over onze brief maar over de eventuele "bijtelling" die door de wijziging van het BPM bedrag kan veranderen. Informatie over de BPM of catalogusprijs kunt u krijgen via de belastingtelefoon 0800-0749.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Word vervolgt:eek:

Even een snelle aanvulling, kom net terug van de RDW en heb keurig een ontvangstbewijs gekregen ter grote van het kentekenbewijs waar ik gewoon mee kan blijven rijden.
(Dit bewijs treedt ingevolge ar. 18 in de plaats van deeel 1A zolang er geen nieuw bewijs is afgegeven)
Bijzonder blijft het dat ik in 1e instantie verzocht werd het kentekenbewijs op te zenden naar een antwoordnummer, zonder dat gewag werd gedaan dat ik niet meer mocht rijden zonder dit deel 1A en zonder dat zij mij meedeelden dat ik een vervangend rijbewijs kon verkrijgen.
Zodra ik mijn nieuwe KTB weer heb en er bijzonderheden zijn over het BPM verhaal kom ik weer in de lucht

clapton

Senior Member
Als beloofd het vervolg:
Op 10 januari nog steeds geen nieuw kentekenbewijs ontvangen. Bij RDW-Schiedam vond men dat ook vreemd en er is telefonisch contact opgenomen met Veendam.
Kentekenbewijs was blijven hangen in de computer ??? maar zou die nacht uitgedraaid worden en daarna direct verzonden. Toen ik op 15 januari met vakantie ging had ik het nieuwe KTB nog steeds niet ontvangen. Gelukkig trof ik het aan bij het uitzoeken van mijn vakantiepost.
Tot mijn schande heb ik het BPM-bedrag van het oorspronkelijke KTB niet genoteerd en kan helaas niet vertellen wat er nu daadwerkelijk gewijzigd is.
N.m.m. kan dit onderwerp worden gesloten.

Bovenaan Onderaan